Stay safe när du är ute och kör i ingenstans är mitt tips, tänk på att det finns en del vägpirater. Swaziland och Mbabane/Manzini mer specifikt rekommenderas för kulturen. I Swaziland hittar du också Hlane nationalpark som är mycket mindre än Kreuger men ändå värt ett besök tycker jag. Kan ge ganska många tips i både Lesotho och Swaziland då jag spenderat en del tid där, men ville du bara se djur så har du fått tips så det räcker. Landsgränserna Lesotho/ZA kan vara väldigt vältrafikerade(4+ timmar väntetid) för tillfället pga neddragningar vid gränskontrollen - så se till att kolla upp det innan.
Är ej uppdaterad på nuvarande säkerhetssituation, men vad jag lärde mig i Sydafrika var att man ALDRIG stannar bilen - när man är ute och kör. Den måste alltid rulla. Inte stanna när det blir rött (om man kör på kvällen), alltid ha dörrarna låsta. Inte ha några värdesaker synliga i bilen (risk för smash&grab även om det finns personer i bilen). Ta bilen överallt. Inte ut att promenera (om det inte är öppenbart att det är ok). Dubbelkolla alltid med lokalbefolkning / hotellpersonal vad som är ’safe’.
Dock hände det inte mig någonting men jag försökte också vara försiktig.