Senaste nytt

Ritz Carlton Kuala Lumpur - första gången jag har ett hotellrum med egen butler

Hur står sig Ritz standardrum mot andra5-stjärniga hotell i KL? Hilton fanns för ca 1100 kr (är Diamond), men Ritz (statuslös) lockar naturligtvis för 1300...

Vad hade ni valt för en natt?

Har du HHonors poäng så kan jag även föreslå DoubleTree, rätt bra pris 4000 poäng + 106RM per natt. Också femstjärnigt, men håller inte samma höga standard som Hilton KL. Fast jag skulle nog säga att det är den bästa valutan man kan få för pengarna/poängen i KL.

intressant, det ska jag kolla upp...är det ngt nytt att man kan boka points+cash Hilton? Isf verkar det ju vara ett extremt bra värde!

/A

Nu var det ett par år sedan men oavsett om man bor på RC eller inte så är söndagsbrunchen på RC fantastisk. Dyr men fantastisk.

RC har ett unikt servicekoncept och det ger en väldigt speciell upplevelse. Harjag möjlighet så bor jag på RC när jag kan. Som exempel så tilltalade receptionisten mig med namn innan jag hunnit fram till disken. Jag kom med taxi och hade aldrig varit på hotellet tidigare. Hur gjorde dom? Jo, doorman tittade på min väskas tag när han tog upp den ur baggageluckan och ropade med walkie-talkie att Mr Swede77 is coming.

Herregud vilket hotell. Vi sitter nu i vår 100+ kvm stora svit (tre sovrum, var och ett med eget badrum) på 28 våningen på RC i Kuala Lumpur. Vår egen butler är lysande. Ska bli skönt att ta igen sig efter några riktigt hårda kvällar i Singapore. Postar bilder senare.

Vad fick du för room-rate för detta spektakel?

Toppen