Senaste nytt

Ritz Carlton Kuala Lumpur - första gången jag har ett hotellrum med egen butler

Glenn E, ok men då har du koll på läget. Har sett en hel del beklämmande situationer för lokalbefolkningen då turister ska dricksa frikostigt, det blir missuppfattningar och loss of face osv osv...

stewigriffin, Det är om vill kunna ta del av Marriotts promos, som deras Megabonus t.ex. Om jobbet skickar en mer mot Marriott hotell så är ju det också en anledning.

henrik l, man kan gå över från den ena till den andra men kan sedan inte byta tillbaka.

Generellt så kan jag inte rekommendera att sikta på elit i Marriott längre. Starwood och Hyatt har kört om i både elite fördelar och lägre krav på antal nätter.

Generellt så kan jag inte rekommendera att sikta på elit i Marriott längre. Starwood och Hyatt har kört om i både elite fördelar och lägre krav på antal nätter.

Man måste väl inte välja?!

Nej, jag håller med om att Starwood är bättre att satsa på än Marriott. Hyatt har jag ingen koll på.

Och jag kan hålla med om att KUL är ett bra ställe att spendera sin tid. Enkelt och billigt att flyga till, billiga och bra hotell, bra mat, bra klimat.

Last edited:
Man måste väl inte välja?!

Nej, jag håller med om att Starwood är bättre att satsa på än Marriott. Hyatt har jag ingen koll på.

Om man som henrik l har "bara" 30-40 hotellnätter så bör man ju välja ett program och satsa allt i det snarare än att sprida ut 10-15 nätter på 2-3 program.

Hyatt har jag koll på om ingenting är ändrat. Hade diamant kort där i 4 år. Poängen går aldrig ut. Det är diamantkort man vill ha. Platinum ger någon form av Perk var tredje gång man bor på hyatt. Med diamantkort fårman automatisk uppgradering till club nivån. Betalar man för clubnivån kan man gå en svit men det är inte automatiskt tror jag. Det behövs 25 stays eller 50 nätter på ett kalender år för att kvalificera sig till diamant. 5 stays eller 15 nätter för platinum. Grand Hyatt öppnar i KL i september. Jag har fortfarande 44000 poäng på hyatt. Det räcker till 7 svituppgraderingar på upp till 4 nätter. Eller 14 clubuppgraderingar.

Bokade precis en svit med två sovrum på Ritz-Carlton i KL i november. 2700 SEK per natt, måste anses vara extremt prisvärt. Ska bli kul att testa detta hotell efter att ha läst mkt gott om det här och i Condé Nast.

Bokade precis en svit med två sovrum på Ritz-Carlton i KL i november. 2700 SEK per natt, måste anses vara extremt prisvärt. Ska bli kul att testa detta hotell efter att ha läst mkt gott om det här och i Condé Nast.

Generellt så upplever jag att KL har några av de bästa hotellpriserna kontra klass som går att hitta. T.o.m. bättre än Bangkok.

Hur står sig Ritz standardrum mot andra5-stjärniga hotell i KL? Hilton fanns för ca 1100 kr (är Diamond), men Ritz (statuslös) lockar naturligtvis för 1300...

Vad hade ni valt för en natt?

Standardrummet är större än Hiltons standard rum.
Den stora fördelen är ju Butlern.
Fast om du får lounge access och uppgradering på Hilton pga diamond statusen hade jag valt det med de priserna du nämner.

Toppen