Senaste nytt

Risk för nedgradering från First class?

EricT lite OT men läste på FT att BA nu proaktivt erbjuder kompensering om du får gamla F-kabinen.
Verkar vara 50k Avios eller voucher på okänt belopp att välja på.
Så kan vara bra att hålla koll på om det inte erbjuds.

Tråden på FT

Tänkte vända på denna tråd från "rättigheter" till att om nu flyget är så bokat pga Mandelas begravning och du inte har ett viktigt med din resa så kanske det finns en poäng att ringa BA och erbjuda att de bokar om dig till en annan dag som passar dig lika bra. Gissar att det finns ett antal resenärer som ska till ett event som inte är oviktigt som är svettiga om hur de ska ta sig dit. #karma

Finns 1 plats kvar i F nu. Så det är cool.
JensE tack för tipset. Är nya nu. Gäller det även awardbokningar? Jag uppgraderade till F hem fr JFK. Fick gamla trots att det är "garanti" på nya fr JFK.

Åker betalt F till YVR i jan och på den sträckan är det 67% nya. Då ska jag ha det i åtanke.

Sitter och väntar på avgången med LH800 och är fortfarande besviken över att jag blev nedgraderad från First till Business på resan med LH567 från ACC till FRA nu inatt.
Det var en Star Alliance Award och de hade helt enkelt bytt flygplan igår. Från A333 till A343 (utan First).

Ska ta tag i detta när jag kommer hem och har ej fått någon ersättning ännu. Har ej satt mig in i vad som gäller än heller.
Fortsättning följer...

Toppen