Senaste nytt

Risk bli avbokad som no show? Olika flygbolag, samma bokning

@Petermikael Om du vill vara mer säker, kolla upp hur många biljettnummer du har i din bokning. Biljettnumret börjar med tre siffror, följt av ett bindestreck och nio siffror till. För exvis SAS 117-123456789.
Har du olika biljettnummer för utresa och hemresa så är det två enkelbiljetter. Har du bara ett biljettnummer/person så är det troligtvis en t&r...

Jag har två olika biljettnummer. Utresan börjar med 365-.. och hemresan med 328-...
Jag skulle säga att det är lugnt

Worst case scenario är väl att köpa nya biljetter,
Såvida det är inte 200% tidskritiskt att komma med just den flygningen hade jag kört på.
Väldigt låg sannolikhet att de har koll på varann när det är olika biljettnummer

Har erfarenhet med resa enbart med Norwegian t&r Los Angeles. Struntade i utresan och flög hem med dem på samma biljett. Inga problem alls. Kollade förstås med dem i förväg att det var okej att göra så.

Har erfarenhet med resa enbart med Norwegian t&r Los Angeles. Struntade i utresan och flög hem med dem på samma biljett. Inga problem alls. Kollade förstås med dem i förväg att det var okej att göra så.
Har samma potentiella problem. Behöver skippa utresan men ta hemresan med Norwegian. Kundtjänst säger att dem inte avbokar hemresan vilket stämmer med ovan. Någon annan som kan konfirmera liknande upplevelse med Norwegian?

Toppen