Senaste nytt

Risk att Eurobonus-poäng blir värdelösa

Tolle

Medlem
Får intrycket att många generellt tänker att man ska sitta lugn i båten. Är riktigt orolig över att mina strax över miljonen poäng blir värdelösa. Å andra sidan vill jag inte bränna dem till superlågt värde på presentkort.

Hur tänker ni andra? Ska man bränna av några 100k för att ha ”fått ut något litet” ifall båten sjunker?
 

varva77

Medlem
Får intrycket att många generellt tänker att man ska sitta lugn i båten. Är riktigt orolig över att mina strax över miljonen poäng blir värdelösa. Å andra sidan vill jag inte bränna dem till superlågt värde på presentkort.

Hur tänker ni andra? Ska man bränna av några 100k för att ha ”fått ut något litet” ifall båten sjunker?
Samma här, har egentligen inget bra råd att ge. Funderat som dig på att bränna bara för att men det är ju så fruktansvärt dåligt värde och skulle kännas bittert om de ändå klarar sig. Förutom ett gäng awardresor så har jag närmare 900k på kontot. Har verkligen gått all in i EuroBonus (shopping, kredikort, extrakort till anhöriga, Billhop, betalat dyrare biljetter, lifetime guld osv) så känns väldigt tråkigt om det skulle gå i graven. Jag har faktiskt börjat förbereda mig mentalt att det kanske är kört. Tänker att jag ändå fått ut väldigt mycket senaste tio åren. Får helt enkelt tacka för det som varit… men man får inte glömma att det inte på något sätt är kört än. Skulle det gå vägen och det blir en fortsatt svajig lösning så kommer jag nog emellertid försöka göra mig ”mindre beroende” framöver.
 

eddo

Medlem
Med det extremt lilla värdet man får ut genom att bränna poäng i shopen jämfört med att boka resor så sitter jag hellre kvar med poängen och hoppas att SAS klarar sig. Visst kan det komma devalveringar även om SAS klarar sig men, förutsatt att SAS inte konkar så att poängen helt försvinner, skulle det förvåna mig om poängen devalveras så mycket att det är bättre att bränna dem i shopen.
 

varva77

Medlem
Som en som tänkte behålla mina poäng kan jag inte råda andra annat än att bränna samtliga poäng snarast möjligt på presentkort! ;-)
Menar du rekonstruktionen? Möjligt att de fryser en del av det med tiden under arbetet men tror annars detta kan vara den bästa garanten för att kunna utnyttja poäng på ett vettigt sätt i längre perspektiv… om de kommer ut enligt plan.
 

kajjan85

Medlem
Jag valde att dela risken lite. Har en awardresa värd 82,500 poäng bokad till september, men säkrade upp mina resterande 115,000 genom att bränna dom på presentkort.
 

Volatyle

Medlem
Behåller mina poäng och chansar, har en award-resa bokad med Swiss i början av Augusti som känns rejält hotad nu dock. Får lite saab-vibbar att denna gången kommer det nog bli en KK, frågan är bara om dom håller ut i 5 veckor så jag hinner komma iväg...
 
Toppen