jonas widegren
Medlem
Måste bara få höra vad ni andra tycker.
Satt och skummade igenom nätet för att hitta en natt i zurich för en lång layover ( 23h ) .
Radisson zurich airport hade en schysst prislapp för ett rum att bara ha över natten. Slog i 2 vuxna 1 barn, och fick upp att " du måste bo 3 nätter eller mer " för det här hotellet.
Ändrade till 2 vuxna , och vipps fick jag upp rum i princip alla kategorier.
Samtliga rum visar på hemsidan " Max Occupancy 3 adults "
Mailar Radisson, för att ställa ovan fråga. Hur gör jag för att det inte ska bli strul väl på plats.
Tar 2 dygn innan svar kommer. TVÅ DYGN.. .e det rimligt ? Där föreslår man istället två rum.
Jag svarar med vändande post med en skärmdump ifrån deras egen j-a bokninssida och undrar varför det står att max occupancy är 3 och dom vill kränga 2 rum.
Den här gånger tar det 3 dygn innan svar kommer. Helt plötsligt kommer det någon förklaring om att man får kalkylera den 3e gästen manuellt till en extra kostnad.
Det är rimligt, och jag har inga synpunkter på att det blir en extra peng. Men nu har jag redan bokat mitt hotell. Hos någon som svarade på mail inom rimlig tid.
Är det så här generellt ? eller är det just radisson som har galet underbemannat och inte tycker att bokningsförfrågningar är viktiga?
Satt och skummade igenom nätet för att hitta en natt i zurich för en lång layover ( 23h ) .
Radisson zurich airport hade en schysst prislapp för ett rum att bara ha över natten. Slog i 2 vuxna 1 barn, och fick upp att " du måste bo 3 nätter eller mer " för det här hotellet.
Ändrade till 2 vuxna , och vipps fick jag upp rum i princip alla kategorier.
Samtliga rum visar på hemsidan " Max Occupancy 3 adults "
Mailar Radisson, för att ställa ovan fråga. Hur gör jag för att det inte ska bli strul väl på plats.
Tar 2 dygn innan svar kommer. TVÅ DYGN.. .e det rimligt ? Där föreslår man istället två rum.
Jag svarar med vändande post med en skärmdump ifrån deras egen j-a bokninssida och undrar varför det står att max occupancy är 3 och dom vill kränga 2 rum.
Den här gånger tar det 3 dygn innan svar kommer. Helt plötsligt kommer det någon förklaring om att man får kalkylera den 3e gästen manuellt till en extra kostnad.
Det är rimligt, och jag har inga synpunkter på att det blir en extra peng. Men nu har jag redan bokat mitt hotell. Hos någon som svarade på mail inom rimlig tid.
Är det så här generellt ? eller är det just radisson som har galet underbemannat och inte tycker att bokningsförfrågningar är viktiga?