Senaste nytt

Riktig kompensasjonsnivå fra SAS EuroBonus

Nu var ju inte stolen trasig utan bara IFE som beslutade sig för att spela en och samma film om och om igen om man försökte få igång något.

Så er rekommendation är att 8000 poäng är bättre än 100€ i resecheckar?

Fick också en trasig IFE i klass C SFO-CPH för någon vecka sedan.
Mailade SAS och undrade lite "om man inte skulle kunna förvänta sig en fungerande IFE när man reser SAS C-klass".
Har inte fått något svar dock och jag förväntar mig nog inte heller ett svar.. även om jag kryssade i att jag faktiskt ville ha ett svar..

Förtydligande: Jag förväntar mig inget svar eftersom frågan var såpass generellt ställd.

Last edited:
Har mailat tillbaka och frågat just om det inte rimligen borde vara samma ersättning när det är longhaul i C och trasig IFE.

Återkommer med vad jag får för svar.

Fick svar från SAS nu där man bad så mycket om ursäkt för det inträffade samt gav mig 8000 poäng i Goodwill.
Jag blev väldigt nöjd med denna hantering!

Har mailat tillbaka och frågat just om det inte rimligen borde vara samma ersättning när det är longhaul i C och trasig IFE.

Återkommer med vad jag får för svar.

Fick 10.000 poäng. Försökte med 15.000 men det gick inte. Ja, ja, bättre än inget iaf.

Jag fick 5000p för krånglande IFE i Plus mellan SFO-CPH. Det gick att se vissa filmer ett tag men inte så stabilt.

Flög CPH-NRT i klass C 6/4 och IFE fungerade inte under hela flighten.
Det har gått över 3 veckor sedan jag mailade SAS och jag har inte fått något svar alls.
Men vem vet, kanske man har tur och får någon sorts kompensation.

De gånger jag hamnat i en stol med icke fungerande IFE har jag blivit erbjuden annan stol. Om det finns platser med fungerande IFE är det ok för mig och jag går inte vidare med ärendet.
Fråga till er som fått ersättning - har ni blivit erbjudna annan stol?

Toppen