Som flera andra här hoppas jag på att man inför A321LR till LPA, hoppas kan man ju
Jag hoppas vidare på att en ny Vd på SAS återskapar en ”riktig” business klass inom Europa i enlighet med de övriga stora bolagen. SAS har ju lyckats införa en mycket bra service och serviceutbud på långlinjerna, så visst kan man. Det är ju inte alls för komplicerat,
- bättre mat på bricka och förpassa boxen till världens ände
- blocka mittstolen i business
- ta med den goda serviceandan från långlinjerna
Detta koncept har tidigare fungerat på SAS och kommer att fungera igen.
Mina fetningar...
Jag hoppas att du har rätt. Men när jag läser den ena analysen efter den andra så förutspår ofta såväl företagsledare som de i flygbranschen att affärsresandet kommer att gå ner ganska rejält. Finns många bolag som sett att de sparat in stora summor på minskat resande samtidigt som man kunnat upprätthålla verksamheten med digitala möten och andra hjälpmedel. Jag tvivlar även på att betalningsviljan hos privatresenärer för bra business är tillräckligt stor i Skandinavien.
Sedan tror jag att uttryck som "det är ju inte alls för komplicerat" eller "hur svårt kan det vara" inte gäller för SAS tyvärr...