Du har rätt i sak. Men det ska inte glömmas att vare sig jag, eller du (högst troligen iaf) inte är gemene person.
Man ska inte underskatta vad Revoluts målgrupp är för att expandera inom Norden - alla "vanliga" storbankskunder.
De är:
- Lojala mot sin bank
- Rädda för kreditkort
- Tycker att det blir rörigt och jobbigt om om man ska ha koll på flera olika system/inlogg etc.
- Vill att det ska vara enkelt
Genom att introducera detta, där de kan erbjuda "helkundspaket"
* så kommer Revolut sakta men säkert bli mer attraktivt för målgruppen. Jag tror definitivt att detta kan bli en viktig grundpelare i deras expansion här i Norden.
* De har nyligen också introducerat barnkonton.
Från mitt perspektiv:
Jag kommer börja använda detta mer, snarare än Refunder etc. Varför? Jag skapar en bättre affärsrelation med Revolut - vilket är viktigt för mig och den användning jag har av Revolut. Det blir en win-win situation.