Senaste nytt

Revolut lanserar flygplatslounger

M.K

Medlem
IMG_2171.jpeg

Kul med lite ny konkurrens till Amex och allianserna, samt att CPH blir först ut.

Undrar vad det blir för accesskrav. Revolut Ultra lär ju såklart ha obegränsad access (vid avgång) och lägre kort lär ju ha någon form av tillgång (antingen ett visst antal fria besök, eventuellt kopplat till spendkrav som på gamla goda Diners-tiden, eller åtminstone rabatterade besök).
Men den stora frågan är ju om det finns nog många revolutkort i cirkulation så att de tror att det räcker med bara deras egna kunder, eller om de planerar att sälja tillgång på andra sätt/via andra kanaler också.

Får jag spekulera lär Ultra ha tillgång både vid avgång och ankomst. Metal vid avgång och Premium kanske 4 fria besök per år?

Då säljs det in fördelar för de tre nivåerna med mer intäkter och motiverar en del gratiskunder att prova Premium först?

Jag fick nyligen erbjudande om 2mån provperiod med metall. Jag var lite förvånad, de brukar gödsla med samma erbjudande på premium. Om loungen kommer inom 2 månader kunde jag ju ha testat metall för att se. Men min erfarenhet är att allt revolut pratar om tar lång tid innan det blir verkligt.

Jag fick nyligen erbjudande om 2mån provperiod med metall. Jag var lite förvånad, de brukar gödsla med samma erbjudande på premium. Om loungen kommer inom 2 månader kunde jag ju ha testat metall för att se. Men min erfarenhet är att allt revolut pratar om tar lång tid innan det blir verkligt.
De skriver i sin reklam (syns även på bilden som M.K postat) "Coming in 2027" - så skulle inte räkna med inom 2 månader.)

Är de smarta (och det är de) så tar de betalt i RevPoints, säg 2000 poäng per besök. I och med att man får dessa i varierande hastighet beroende på hur mycket man betalar för sitt kort (och använder det) så blir det ju en direkt rabatt för de högre nivåerna, vilket i sin tur triggar folk att uppgradera kortet.

Toppen