Ingen åning, avgift står i beloppet innan man tryck på knappenCurve har ju flyttat sina eu kort till Litauen är det väl. Kan det vara så att de inte flyttat investor-korten eller något sådant?
Dock endast för "internethandel" enligt artikeln, dvs inte vanliga köp i fysisk butik.Mastercard har precis signallerat att man tänker 5-dubbla avgifterna för MC utgivna i UK när de används i EU.
Mastercard to raise fees by at least 400% for EU firms selling to UK customers | Credit cards | The Guardian
Ingen åning, avgift står i beloppet innan man tryck på knappen
![]()
Jag tror mig ha hittat felet. Det ligger precis som du säger i de röda ”Investor” korten. Prövade ännu en gång med flickvännens vanliga kontra mitt eget och jo visst åker man på en avgift. Det kom dock inte upp på datorn när jag la in pengar första gången. Kan tilläggas att jag är metal och det verkar inte göra någon skillnad.Ingen åning, avgift står i beloppet innan man tryck på knappen
![]()
Om man prova med en vanlig blue kort, samma verkar gäller. Testade nyss med min frus curve / revolut kombo, första gången ingen arvode visas, sen revolut taggar kortet och får man betala avgiftTack! Detta ska testas. Vi investerare måste ju hålla ihop![]()