Tonton
Medlem
Hej, någon som vet hur man kommer i kontakt med Revolut? Har försökt via chat funktionen men inget svar på snart 3dar. Long story short, brukar endast använda kortet på resa och då kan det bli hög spend, har inte rest på ett tag nu och häromdan ser jag plötsligt att kortet är spärrat av någon anledning. Kommer inte åt mina pengar på kortet och inget svar på chatten. Väldigt oseriöst, kommer nog tänka mig för innan jag lägger in mer pengar på kortet. Tacksam ifall någon hade något nummer el liknande.
Revolut använder inte telefonsupport. Enbart när du vill blockera ditt konto.
Du har blivit flaggad i systemet och har åkt på KYC-review (Läs inlägg ovan - vi har diskuterat det senaste dagarna) - Just pga din historik. På länken nedan så de skrivit hur man inte ska hantera sitt konto. Väldigt likt exakt hur du beskriver att du har hanterat ditt Revolutkonto
Revolut skrev:"Revolut, as any other financial entity, is subject to financial regulations. Those include requirements to Know Your Customers (KYC), and therefore your account might be suddenly and temporarily blocked. This can take anywhere from 10 minutes to 3 days (but doesn’t usually take this long). The process of unblocking is usually really smooth. Keep in mind that using your own cards to top-up, using your Revolut card “at home” first, and not directly when you’re travelling (and, in general, keeping a “normal/common” history of transactions) will decrease the probability of being locked out.
Du kan läsa mer om det här: What to do if you have problems logging in, a blocked account or need urgent support - Feedback - Revolut Community
Du kan även skriva till dem på Twitter/Facebook för att försöka få uppmärksamhet. Det kan ta några dagar att få det fixat, men när allting väl är bekräftat och du har gett Revolut allting de behöver, så kommer de att låsa upp ditt konto igen.
Du skriver inte vad du har för konto hos Revolut - men Standardkonton har inte 24/7-support. Det har dock vi med Premium/Metal-konton.