Senaste nytt

Resurs World MasterCard

Är det någon som har erfarenhet av Resurs World card? Resurs World - kortet med det lilla extra - Resurs

Kortet kostar 89 kr/mån och inkluderar 4 loungebesök + 1 gäst genom Loungekey.

Det som är extra intressant är att det också ingår conciergeservice (ovanligt numera). Misstänker att de bara erbjuder en manuell service för saker man själv kan boka, dvs inga extra möjligheter vid fullbokade resturanger eller events. Är det någon som testat den tjänsten?
 
Låter bra för 4 besök med gäst. Kan vara ett alternativ nu då det inte längre finns någon annan poäng för mig annat än lounge med amex guld.
Precis, mitt dilemma är om jag ska behålla något vanligt Amex alls just för lounge när jag inte reser i SAS Plus. Detta kort med concierge verkar vara ett bra alternativ då. Spend kommer ändå att göras på Elite/Premium eller MC premium.
 

intuition

Medlem
Det blir 267kr per besök om man nyttjar 4 besök och inget annat på kortet, inte super prisvärt.
Beror såklart på vilka lounger man besöker, men walk-in pris på tex Carlsberg lounge CPH är 179Dkk, ungefär 250 SEK
 
Är det 4 besök plus gäst? Jag hittade inget om det.
Finns på sidan jag länkade till i första inlägget:

Screenshot_20220619-124309.jpg
 
Jag hade nog använt en tjänst som Magic: On-Demand Human Assistant for Business Leaders istället för att skaffa ett kreditkort med concierge. Du kommer få mycket snabbare service, men möjligen till ett något högre pris.

Lounger hade jag betalat mig in på istället för ett kort med fyra besök.

Ett alternativ är ju Eurocard Platinum. Där ingår 10 besök/år (gäst kostar) genom Loungekey (Eurocard ger dig tillgång till Priority Pass VIP-lounger samt rabatterade priser om man därutöver vill betala sig in på loungerna några gånger (Eurocard ger dig tillgång till flygplatslounger i Europa Concierge-tjänst får du också.

Eurocard Platinum kostar 130kr/mån. Ett gratis familjekort ingår med samma förmåner, så om din gäst oftast är din partner är detta en möjlighet. Därutöver ingår vissa rabatter som faktiskt är relevanta, såsom 20% hos Avis.
 
Toppen