Senaste nytt

Resturang och bar tips i Malmö

Kan rekommendera Vicors uteservering i solen. Återigen gör man inte en check på vart man ligger i krediten(Amex denna gång) Körde en rätt fin faktura innan påsken och har nu bara några hundringar kvar. Får jobba mastercard.

Attachments

• IMG_20190420_121814.jpg
    IMG_20190420_121814.jpg
    81,6 KB · Visningar: 474
Last edited:
Vibloteket blev det ikv. Solen är fortfarande kvar, riktigt smutt, credd till skön musik. Drog dock nitlotten att ta in en "clara" som är halva öl och halva Fanta, rätt avslagen prosecco samt T-bone steak(skippade tapasen i brist på intresse av studera menyn). T bone steaken har alldeles för mycket fett insprängt och man skulle kunna hellre dra en oxfilé för samma pris. Nåväl mätta och belåtna ändå. Njuter av kvällssolen.

Attachments

• IMG_20190420_165516.jpg
    IMG_20190420_165516.jpg
    113,7 KB · Visningar: 435
Verkar som om det får bli olearys. Gröna jägaren visade inte matchen. Syltan svarar inte och de öppnar 16.00. Matchen drar igång 15.00. Verkar som att det får bli centralstationen och olearys.

Va!? Det har jag missat helt. Trodde det försvann när Stippe sålde lokalen och verksamheten för 5-6 år sedan. Men de nya ägarna driver då tydligen vidare i damma namn. Undrar om atmosfären och maten är densamma? Får bli ett studiebesök framöver.
Har själv inte besökt den på år och dagar, men gått förbi ett antal gånger. Gäster saknas aldrig, så något bra måste de göra :) Däremot har jag svårt att tro att deras burgare kan stå sig mot de många andra nyetablerade haken i stan.

Har själv inte besökt den på år och dagar, men gått förbi ett antal gånger. Gäster saknas aldrig, så något bra måste de göra :) Däremot har jag svårt att tro att deras burgare kan stå sig mot de många andra nyetablerade haken i stan.
Håller med. Det finns många bra alternativ. Men smart att fortsätta under samma namn.

Det gläder mig att höra att Stippes finns kvar - om än med ny ägare (men Stippe har väl också rätt till pension). När det gäller kvaliten på maten så var det nog inte den enda orsaken till att man gick dit - ganska mysig stämning där kl 4 på morgonen - årminstonne på "min tid".

Toppen