Senaste nytt

Restaurangtips i Warszawa

Det enda stället jag alltid besöker i Warzawa. Otroligt billigt, mycket mat och genuint polskt käk.
Dela en bricka med kockens specialiteter och var sin 1-liters öl för under 250 svenska kroner.

Jag var där för någon vecka sedan. Kan bara instämma. God mat och bra valuta för pengarna:)

Ett trevligt och prisvärt lunchställe i närheten av de båda Radisson hotellen samt Hilton, Intercont och The Westin är Grand Kredens. Grand Kredens, Restauracja, Warszawa - Omdömen om restauranger - TripAdvisor
Har ni möjlighet ta då deras mustiga tomatsoppa till förrätt.
Var precis där och lunchen vi fick var jättegod. Inget fancy men en bra köttbit på en salladsbädd och lite parmesan, perfekt till vädret, självklart ackompanjerad av en polsk öl :)

Ta en taxi till Belvedere, i övrigt så är jag osäker då jag mest knallat runt på huvudgatan och druckit.
Marriot har en trevlig skybar på kvällen :)

20150604_204512.jpg

Ärligt talat en av de bättre bitar kött jag ätit. Bilden är från Butchery & Wine :) Tack för tipset !! Vintipset jag fick till köttet var jag inte helt nöjd med men var för sig var de båda riktigt goda. Nu sitter jag med en GT i hotellbaren och tänker på nästa måltid :D #fat4ever

Visa bifogad bild 36518
Ärligt talat en av de bättre bitar kött jag ätit. Bilden är från Butchery & Wine :) Tack för tipset !! Vintipset jag fick till köttet var jag inte helt nöjd med men var för sig var de båda riktigt goda. Nu sitter jag med en GT i hotellbaren och tänker på nästa måltid :D #fat4ever

Grymt! Känner igen upplägget, dock med Rapé istället för grov :D
Glömde tipsa om deras foie gras till förrätt, riktigt prisvärd. Men du kanske testade den ändå.

/G

Grymt! Känner igen upplägget, dock med Rapé istället för grov :D
Glömde tipsa om deras foie gras till förrätt, riktigt prisvärd. Men du kanske testade den ändå.

/G
Tyvärr blev det både förrätt och fördrink på hotell-loungen så fanns inte plats i magen men kan hända att vi återvänder dit innan vi ska hem så då kanske jag passar på :)

20150605_211152.jpg

Förrät från Podwale 25:p en enorm charkbricka som i menyn hette "a wooden plate with blabla" . Det mesta smakade helt ok men kändes oinspirerat. Jag saknade ett gott bröd och smör till detta då de flesta bitarna var klassiska pålägg.
20150605_213106.jpg

Här en alldeles för välstekt köttbit (som jag inte åt upp) men damen fick en annan bit kött som smakade bättre och hon var ganska nöjd. Bredvid vårt bord stod ett litet band och spelade populärmusik från det forna öst och de flesta borden runtom sjöng högljutt med i refrängerna. När notan kom fick man en körsbärslikör att smutta på. Notan landade på 250 SEK. Helt klart bra för den mängden mat man fick, förhoppningsvis hade jag bara otur med just min mat. Det var ständigt kö till restaurangen och gick ej att boka bord så något måste de göra bra men jag tror personligen att det kan vara bättre lämpat för lite större sällskap då ljudnivån är ganska hög och känslan jag fick var chartersemester.

Dagens trerätterslunch från Belvedere för ynka 95 ZL.
Förrätt:
Rostbiff med jordgubbar och koriander. Små klickar pepparrotscreme vid sidan :)
20150606_140836.jpg

Huvudrätt:
Kalvfilé på en bädd av vitkålssallad (surpris!!) med lila potatis och rosmarinssås. Någon härlig puré av rödbetor till.
20150606_143208.jpg

Efterrätt:
Kall rabarbersoppa med vaniljglass.
20150606_144829.jpg

Allt var jättegott och en supertrevlig atmosfär. Här pratar vi bang for the buck !

Toppen