Senaste nytt

Restaurangtips i Shanghai?

Lagerman

Medlem
Shanghai brewery på Hengshan Lu (old bar area) är najs om man vill ha en riktig öl och grabbkäk. Brukar runda av där efter landsomfattande turnéer med enbart kinakäk.
 

johhenrik

Medlem
Shanghai brewery på Hengshan Lu (old bar area) är najs om man vill ha en riktig öl och grabbkäk. Brukar runda av där efter landsomfattande turnéer med enbart kinakäk.
Det är okej, men bästa ölstället jag hittat är nog Just Cool på PanYu Lu. Det är en alkoholbutik som man också kan dricka där. Otroligt bra utbud för att vara Shanghai, med kanske 100-talet olika ölsorter på flaska. Bästa pizzan i Shanghai har de också kan jag garantera. En öl kostar mellan 15-25 RMB (för de flesta, dyrare finns såklart också), så det är otroligt bra priser också. Mycket mer blandad publik än Shanghai Brewery, som ju känns som 90% expats. Men visst, jag hamnar allt på Shanghai Brewery några ggr per år också. :)
 

David

Medlem
Blev ett besök på Sichuan Citizen på 30 Donghu lu igår. Riktigt bra käk. 1991 rmb för 9 pers inkl basil drop och bärs var också förvånansvärt billigt. :)

bb499a59ea207a8c3cbdeac8764ee57b.jpg
 
Toppen