Senaste nytt

Restaurangtips i Paris och London

rvarttinen

Medlem
Tack Robert :)
Skiftande recensioner på Tripadvisor dock (inte för att man ska lita alltför mycket på det, men men..)

Det ser ut att vara en ganska rejäl gångväg till stället i Aulnay-sous-bois från RER, 21-22 min enligt google betyder ofta 25-30. Klart man kan ta uber hela vägen annars iofs.

Håller för närvarande på att undersöka restauranger i själva Roissy. Exempelvis

Madame est servie, Roissy-en-France - Restaurant Reviews, Phone Number & Photos - TripAdvisor

Frågan är om man kan hoppa på en hotelltransferbuss för att ta sig till byn Roissy snabbast/enklast, antingen bara hoppa på eller helt enkelt betala för vanlig transport?
Dock kanske man lika gärna kan köra på centrala Paris som Roissy, då väldigt många ställen inte öppnar förrän 19-tiden. Man får väl ta seden dit man kommer och ta en aperitif först! Fast startar man måltiden 19 inne i Paris, är det f-n bäst att serveringen går som smort för efter 20-tiden kommer jag börja stirra på klockan..

Kollade själva CDG först, finns ett relativt nytt ställe som heter I love Paris by Guy Martin på 2E, men det lockar inte riktigt...orkar bara inte hänga på flygplatsen i 7 timmar, därtill utan lounge. Skulle till och med hellre ta nån vanlig kedjerestaurang (typ Courtepaille) i/kring shoppingcentret Aeroville om inget annat funkar.

Mycket funderingar, jäklar så hungrig man blir hela tiden, inte van att kolla så mycket restauranger :D

Bi bodde en gång i Roissy-en-france p.g a. en diversion... såg några trevliga ställen där då. På det hrla en gemytlig "by". Men, har ingen koll på ställena då vi fick grats äta pä hotellet (AF stod för notan).
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Bi bodde en gång i Roissy-en-france p.g a. en duversion... såg några trevliga ställen där då. På det hrla en gemytlig "by". Men, har ingen koll på ställena då vi fick grats äta pä hotellet (AF stod för notan).

Var det möjligen Campanile? Frågar dels för att jag tror AF har samarbete med dem, men framför allt för att just den hotellrestaurangen har relativt bra recensioner(!) hmm..
 

Jönsson

Medlem
Vet egentligen inte varför men jag äter alltid på Colbert, Sloane Square. Kanske inte ens den bästa restaurangen i området men jag får alltid vad jag vill ha. Klassiskt franskt brasserie med bra mat och bra priser. Korrekt och bra service i mysig Vintoriansk miljö. Välkomnande.
 

NyfikenGrau

Medlem
Det är bara att inse att det är bäst att skippa Paris innerstad helt och hållet för vår del trots 7 timmars bytestid, trist men nödvändigt. Det faktum att väldigt få vanliga restauranger i Frankrike börjar servera mat före 19 i kombination med potentiellt sjuka köer i security på CDG,

Air France-KLM Pushes for Shorter Security Wait Times

gör att det helt enkelt inte finns någon tidsmarginal alls. Som jag tolkar artikeln vore kl 22 på tok för sent att vara vid security (ingen status=fast track längre med AF och flyg i eco, möjligen premium eco).

Så kort sagt verkar byn Roissy vara i princip enda alternativet för att utan stress besöka en restaurang. Ser ju dock rätt trevligt ut på bilder och låter så på Roberts beskrivning också, så bättre än att hänga i 2E blir det alla gånger :)
 

NyfikenGrau

Medlem
Tack!
Det kanske inte finns något sådant standardsamarbete, bara min spekulation - gissar att flygbolagen mest går efter pris i dessa fall så länge standarden ligger över Ibis Budget (ex-Formule 1) :)

Förmodligen allra säkrast att ta någon av de vanliga restaurangerna inne i byn, då jag antar att dessa är betydligt mer beroende av stamgäster än både hotellens restauranger och kedjerestaurangerna i Aeroville.
 

Agö

Medlem
Tack!
Det kanske inte finns något sådant standardsamarbete, bara min spekulation - gissar att flygbolagen mest går efter pris i dessa fall så länge standarden ligger över Ibis Budget (ex-Formule 1) :).
Säg inte det. @Igorius fick bo på ett Ibis 50 minuter med buss från CDG. Då hade han ändå status i Flying Blue.
 

GOTATH

Medlem
Några nya tips sedan senaste inlägget?

Åker till Paris i slutet av oktober med flickvän GOTATH och letar efter ett mysigt ställe för en typisk fransk middag en lördagkväll. Vi bor i Marais, men kan såklart ta oss runt. Tanken är en komplett middag inkl. dryck för cirka 50€ pp. :)
 
Då kan jag också passa på att eftersöka lite barnvänliga tips. Ska till Paris i slutet på oktober med två barn (8 och 13), så var ska man äta middag någonstans?
 
Toppen