Senaste nytt

Restaurangtips i Barcelona sökes

RobHK

Medlem
Är i Barca 4+ gånger per år.
Här har du några av mina guldkorn:


A peregrina vinoteca
AGRESTE de Fabio & roser
Bodega, la peninsular
Cocina hermanos Torres (3 stjärna, skriv om ni vill ha hjälp med bord)
Creps al born (drinkar)
Zim
Capet Barcelona (must try)

Googlade var restaurangerna låg - i princip utspridda över hela Barcelona :) Misstänker att detta är en kvalitetslista helt enkelt. Har du provat Disfrutar?
 
Googlade var restaurangerna låg - i princip utspridda över hela Barcelona :) Misstänker att detta är en kvalitetslista helt enkelt. Har du provat Disfrutar?
Några år av sökande, de är bra restauranger helt klart värt att besöka. Alla kanske inte levererar fine dining, men trots de får du en jävla bra smakupplevelse till en bra peng. Nu senast besökte jag även Teatro kitchen & bar ligger i tickets gamla lokaler mycket bra, något dyrt.

Disfruta har jag besök, men inte på länge så kan inte uttala mig nu. Men svårt att få bord.

Top 3 fine dining I Barca enligt mig:
1. Disfruta
2. Cocina hermanos
3. ABAC (inte värt att gå dit, kvalite kontra pris)
 

Puttfors

Ny medlem
Tar och pumpar liv i denna tråden :)

Jag fick utomordentligt hjälp här på forumet senast när vi åkte till Riga (april 2023) så jag fick helt enkelt ansvaret för att hitta rätt restauranger även nu när vi skall till Barcelona i slutet av april.

Är återigen på jakt efter 2 restauranger, en för fredag och en för lördag.

- vi kommer bo på Grupotel Granvia 678, nära Placa de Tetuan
- 10 pers, äta tillsammans och sitta tillsammans alternativt två bord bredvid
- lite "livligare" restaurang på fredagen och kanske lite lugnare/finare på lördagen.
- ingen uttalad budgettak men rimliga gränser..

Tack på förhand!
 

marbe166

Medlem
Tar och pumpar liv i denna tråden :)

Jag fick utomordentligt hjälp här på forumet senast när vi åkte till Riga (april 2023) så jag fick helt enkelt ansvaret för att hitta rätt restauranger även nu när vi skall till Barcelona i slutet av april.

Är återigen på jakt efter 2 restauranger, en för fredag och en för lördag.

- vi kommer bo på Grupotel Granvia 678, nära Placa de Tetuan
- 10 pers, äta tillsammans och sitta tillsammans alternativt två bord bredvid
- lite "livligare" restaurang på fredagen och kanske lite lugnare/finare på lördagen.
- ingen uttalad budgettak men rimliga gränser..

Tack på förhand!

Fredag: Cerveceria Catalana (https://maps.app.goo.gl/hBbDna9Co7Lz1B5J8). Reservation ej möjlig på förhand, kom dit vid 19 och ni kan få bord ca 20:30 (lämna telefonnumret till hovmästaren och gå och ta en drink så länge).
 

Jannes

Medlem
Besökte BCN över nyår, och två restaurangbesök kan rekommendera men är väldigt olika:

7 Portes
Pg. d'Isabel II, 14, Ciutat Vella, 08003 Barcelona
Old-school, charmig restaurang med pianist när vi var där. Paellan var god och väldigt mättande (kunde överväga att dela på den). Ensala Rusan var också riktigt god. Mycket lokalt på vinlistan, och även "husets vin" var gott. Kräver bokning och reservationsavgift.
Fick sitta vid ett bord där Orson Welles ätit (citation needed).

2254 Tapas Barcelona
C/ del Consell de Cent, 335, L'Eixample, 08007 Barcelona
Lite mer spexig tapasrestaurang, men ändå bra stil. Smakintryck från Sicilien, Italien, Södra Frankrike. 2254 är antal kilometer kocken hade kört genom åren med sin moppe när han flyttade från Sicilien via hela kusten och landade i Barcelona. De gillar att tända eld på maträtter, eller t.ex. smälta en grop i en stor ost för att slunga pastan innan servering, och min efterrätt fick lite karamellisering med levande låga. Livligare av de två alternativen.

Kan också slänga in ett tips på ett dryckeshål,
Kaelderkold Craft Beer Bar: http://www.kaelderkold.com/
Finns på en avstickare från La Rambla. Serverar hurtiga drinkar också ifall man inte gillar öl. Småsnacks finns.
 

Attachments

  • IMG_4092.jpeg
    IMG_4092.jpeg
    32,4 KB · Visningar: 20
  • IMG_4093.jpeg
    IMG_4093.jpeg
    37,7 KB · Visningar: 17
  • IMG_4095.jpeg
    IMG_4095.jpeg
    37,9 KB · Visningar: 18
  • IMG_4096.jpeg
    IMG_4096.jpeg
    28,8 KB · Visningar: 20
  • IMG_4026.jpeg
    IMG_4026.jpeg
    45,3 KB · Visningar: 19
  • IMG_4027.jpeg
    IMG_4027.jpeg
    45,7 KB · Visningar: 17
  • IMG_4028.jpeg
    IMG_4028.jpeg
    46,3 KB · Visningar: 17
  • IMG_4030.jpeg
    IMG_4030.jpeg
    37,3 KB · Visningar: 17
Last edited:
Toppen