Garcias - Spring Street
Typ - Mexikanskt
There is a new kid on the block sedan en månad tillbaka. Jag noterade under en promenad på Spring Street att det hände något i en liten lokal granne med Farmers Store. Ingen skylt, inget på de lokala medierna etc. Så med tunga regnsteg och ett paraply denna morgon så skulle det provas frukost.
För den som är van med mexikanskt i sverige eller ätit en breakfast burrito på MCD så är nog detta en chock. Hade möjlighet att prata med ägaren igår eftermiddag som drog hela historien över hans affärside. Hans fru är från San Antonio TX och var van vid att laga "riktigt" mexikansk mat. De har bott där under många år men han kände att det var dags att komma tillbaka till sina rötter, denna gång med sin fru och familj. Ledordet är nybakat och nygjort. De gör nog de godaste tortillas jag någonsin har ätit. Helt annan kaliber än de trötta, tunna, torra som var och varannan halvmexikan serverar. Dessa är lite tjockare och fluffigare, receptet hans frus mamma. Menyn är väldigt enkel, och man kan bygga sina egna tacos om man så vill.
-Breakfast taco - chorizo, mexican eggs, potato
-Breakfast taco - bacon, mexican eggs, potato
-Taco - Beef, guac, onion, salad
-Taco - Chicken, guac, onion, salad
Vid beställning så brassar man äggen, beef tacon är ingen beef utan perfekt grillad rosa ryggbiff som skurits tunt. Kycklingen, saftig med riktigt kycklingsmak då man använder sig av majskyckling. Detta lilla ställe har enorm potential och jag har fått utan tvekan en ny favorit för just tacos i stan. Min personliga åsikt är när man lagar så som det skall smaka i ursprungslandet, ja då är det som bäst.
Betyg: 4/6 tequila shots, dock så vill jag sätta högre men har bestämt att om det inte är riktig restaurang med bar/service så är 4 max.
Bilder kommer snart