Till/från Kalmar var det ATR-72 i trafik. Hur är den i jämförelse med F50? De ser lite lika ut .. på håll.
Samma skrot, möjligtvis är ATR lite tystare.
Till/från Kalmar var det ATR-72 i trafik. Hur är den i jämförelse med F50? De ser lite lika ut .. på håll.
Till/från Kalmar var det ATR-72 i trafik. Hur är den i jämförelse med F50? De ser lite lika ut .. på håll.
F50 bordar man i fram ATR bordar man i bakTill/från Kalmar var det ATR-72 i trafik. Hur är den i jämförelse med F50? De ser lite lika ut .. på håll.
Det tillverkades 213 stycken F50F50 är en upphottad F27 men dom slutade tillverka den runt mitten på 90:talet när fokker konkande
SpänandeDet tillverkades 213 stycken F50
SAS hade 23 stycken i sin flotta.
Skyways flög 11 st maskiner av denna modell vid sin KK år 2012
Jag har aldrig flugit med i någon annan maskin, när det endast är en värd/värdinna som arbetar i kabinen, sitter den personen sitter i bak i maskinen vid start och landningen, och kapten säger under taxningen efter landningen forward position och personen går fram till den främre dörren.
F50 bordar man i fram ATR bordar man i bak
F50 har en länge nos, samt att man lastar bagaget fram i maskinen
Visa bifogad bild 98146
Visa bifogad bild 98147
Feltänkt av mig, tänkte på Dash, jag ber om ursäkt.Uppdatering. ATR72 Lastas också i fram.
Huvudcompartment 1 & 2 är Mellan Cockpit och kabinen.
Feltänkt av mig, tänkte på Dash, jag ber om ursäkt.
Tack för rapporten. Påmindes hur det var när jag åkte mycket fram och tillbaka till VXO för tre år sedan med BRA. Då fick man en muffins iaf. och frukost på morgonflygningarna. Dock var det mest ATR 72-600 vilket var helt ok för en 50 min flygning. F50 har jag nog inte flugit sedan Skyways fanns.Jag är imponerad av hur duktiga många här på BC är att skriva reserapporter om sina resor runt om i värden, hoppas att @Tonton får sälja sin rapport till någon tidning (kanske redan har skett)
Men det finns många flygningar som inte får någon reserapport förmodligen 100 tals flygningar som BC medlemmar gör dagligen.
Den resa jag skall skriva om utfördes för ca 7 veckor sedan.
Jag var med @Tommy i San Paulo på en resa i F med Swiss, det var på kampanjen 2-4-1
När vi satt i loungen, fick jag et mail om att kommande söndag avboka min Paris resa och i stället resa på ett viktigare uppdrag i Kristianstad, sagt och gjort bara att kolla upp hur man tar sig en söndag eftermiddag till Kristianstad, tåget var krångligt att åka det hade brunnit i Hässleholm och det var buss en bit, kände inte att sitta i bilen 12 timmar tur och retur för ett 4 timmars möte, valet föll på BRA mellan Bromma och Kristianstad.
Förbokade en p-plats på Swedavias hemsida och kom till flygplatsen ca en timme före avgång.
Säkerhetskontrollen gick mycket smidigt tog mindre än 1 minut, blev en Cola Zero in handlad i Pressbyrån.
Visa bifogad bild 98128
Vår avgång var 16,00 klockan 16,05 ingen Bording, ingen information om när den skulle börja, gate agenten satt och läste papperstidningen Aftonbladet och verkade helt upptagen i den, vid 16,10 ringer telefonen hos henne och damen lägger lägger tidningen åt sidan och annonserar i PA systemet, att kapten nu har givit sitt tillstånd att vi skall få ombord och maskinen står vid plats 18.
Jag är nummer två att gå ombord på den 30 år gamla Fokker 50 flygningen skulle utföras av Amapola
Väl ombord så sitter det en dam på 2C jag tar 2D efter som raden som har 1D ytterst saknas, 1A och 1C har värdinnan ockuperat med flytväst och syrgasmask för säkerhetsgenomgången.
Snabbt visar det sig att damen på 2C är extremt flygrädd och får många lugnade ord av värdinnan, damen informeras att det kommer att bli rätt så mycket turbulens vid start och landning men det är helt normalt och inget att oro sig för.
När vi hade skakat upp till marschhöjden så på börjades serveringen, här var det ingen möjlighet att välja det som fanns som utbud var te, kaffe, vatten samt en reklam påse gelébjörnar, allt kostnadsfritt!
Visa bifogad bild 98127
Vi landade ca 15 minuter efter tidtabell och vi var 30 personer ombord och maskinen var
hade 48 stolar
Jag hade bokat flygtaxi till BW hotellet i Kristianstad, direkt när jag kom ut i ankomsthallen står det en dam med en namn skylt där mitt namn Peter står, jag går fram till damen och säger att jag heter Peter och hon frågar jobbar du på xxxx svarar nej, och bakom min rygg kommer det fram en manlig chaufför och säger att det är med mig du skall åka, jag säger att jag skall till BW hotellet och han säger OK
Vi talar under resan som tar ca 15 minuter om bilen som han kör är den enda Jaguaren som är taxi i Sverige
Visa bifogad bild 98130
När vi anländer till hotellet, tackar jag för mig och går ur och han säger skall du inte betala, jag säger att jag har förskottbetalt när jag bokade flygtaxi, han säger att han inte kör flygtaxi och vill ha 350 kronor för körningen, jag vägar att betala, han säger att jag skall betala och "kontakta flygtaxi i morgon så får du pengarna tillbaka", vilket jag vägrar och påpekar att jag skulle till BW hotellet då säger han du skall till Grand Hotell och det ligger 25 meter från BW
Jag försöker få tag i Flygtaxi och kommer fram efter 5 minuter och börjar tala med dem, då kommer det ytterligare en taxi och chaufförerna börjar tala med varandra, i den nyligen anlända taxi som är en flygtaxi har det en passagerare som heter Peter och har inte bokat någon Flygtaxi utan förbokat en vanlig taxi som inte fanns på flygplatsen!
Det hela slutade med att denne Peter betalde "min taxi" och alla blev lyckliga
Hemresa vid lunch dagen efter.
Hoppas att ni blev mycket inspirerade av min berättelse och kanske bokar en resa med BRA mellan Bromma och Kristianstad, har du frågor hur man bokar o.s.v. får du gärna skicka PM!!!!