Mimer
Medlem
Det var länge sedan jag bidrog i denna tråd, mina resor just nu görs via svensk räls dit SJ tar mig för stunden. Men med sportlov så vart det i alla fall en tur med Silja Line till Helsingfors och även om fokus var på de två yngsta i familjen Mimer så hann jag med ett kort stopp på ett ställe i Helsingfors som rekommenderats mig, Juova Hanahuone, Kaisaniemenkatu 3b. Ett stenkast från Centralstationen i Helsingfors.
Baren
Ölen på tap del 1
Ölen på tap del 2
I glasen hamnade de två öl som fanns på tap från Other Half, Green City till vänster rätt ordinär NEIPA, och Extra Tall Kiwi till höger, DNEIPA av hög klass, där Other Half brukar vara.
Juova Hanahuone rekommenderas. Trevligt ställe, trevlig person, enligt den själva runt 300 öl att välja mellan. En del av dem kunde man också köpa med sig hem från välfyllda kylskåp.
Baren
Ölen på tap del 1
Ölen på tap del 2
I glasen hamnade de två öl som fanns på tap från Other Half, Green City till vänster rätt ordinär NEIPA, och Extra Tall Kiwi till höger, DNEIPA av hög klass, där Other Half brukar vara.
Juova Hanahuone rekommenderas. Trevligt ställe, trevlig person, enligt den själva runt 300 öl att välja mellan. En del av dem kunde man också köpa med sig hem från välfyllda kylskåp.
Last edited: