Senaste nytt

Reskamrat sökes, Star Alliance i oktober

Vad säger att TK inte gör ngt åt återkvalificeringen? Med tanke på hur det ser ut i deras lounge i Istanbul totalt överbefolkat alla gånger jag varit där. Som en busstation med folk som ligger i sofforna och sover. För övrigt är det väldigt svårt att få tag på Award i C på TK long haul. Har haft väldigt lite nytta av deras guldkort.
Vad gäller A3 är jag inte personen som lägger energi på att oroa mig över saker jag inte har kontroll över. Blir det försämring - den dagen den sorgen.

TK-loungen i IST är *A-lounge så det kommer vara marginell skillnad om antalet TK*G minskar.

Efter att ha läst ditt tidigare reportage om den "resemedvetna" resan så är detta mycket intressant, tyvärr är oktober rätt fullbokat redan nu för min egen del och får nog inte mer ledigt från jobbet.

Det är lockande Gnopps, men jag behöver EB-poäng och misstänker att intjäningstabellerna skiljer sig åt. Får nog hitta på en egen EB-run om det visar sig att det behövs.

Det är lockande Gnopps, men jag behöver EB-poäng och misstänker att intjäningstabellerna skiljer sig åt. Får nog hitta på en egen EB-run om det visar sig att det behövs.

Hör av dig. Min brytpunkt för EB är snart, så sedan är det dags att ta tag i det.

Det är kanske inte billigaste men det ger relativt fler miles per krona och framförallt bekvämare.
http://www.businessclass.se/deals/1...ish-airlines-fran-8-100-sek-inkl-skatter.html

Kairo-Istanbul-Kuala Lumpur T/R med Turkish Airlines i J klass ger 23.872 miles för dem som redan har Turkish Airlines Miles&Smiles Elite eller Elite Plus status.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Stockholm-Istanbul-Kairo T/R med Turkish Airlines i P klass (Economy, pris ca 3.120 SEK inkl. skatter) ger 4.272 miles, så totalt blir det över 28.000 miles.

Last edited:
Toppen