Johannes Winberg
Medlem
Hej på er.
Efter att ha läst så många positiva återkopplingar på trådstarten om ”hur man skriver en bra reserapport” insåg jag att mitt äventyr kanske trots allt vore värt att dela.
Medans jag skriver så sitter jag grounded - försenad på SYD. Något är fel på planet och det har gått från ”minor” till mindre ”minor”..
14h40min har redan blivit 16h - vi får se när det bär av. Jag tänker att jag återkopplar i tråden med en kortare recension av QR909.
Tillbaka till början och fågel #1 var en A350 i Qsuite… mot Doha!
Jag betade av förrätt och huvudrätt och tänker att återkoppling knappt är värt. Menyn var intressant så jag beställde in ytterligare en förrätt - meze innan efterrätten.. Och ja, maten i SAS C borde vara bättre..
CPH - DOH var strax glömt och pga business ”lite” saknade jag lounge access i Qatar. En mindre pretentiös promenad tog mig till Gaten väl tidigt och några timmar senare boardade jag QR818 mot HKG..
Efter en hel del research landade jag i uppfattningen att 818 görs i gamla omdressade Cathay-777or och Flyertalk-mobben var inte direkt imponerade. Hoppet tändes när jag upptäckte ett aircraft change på flightradar dagen innan men det ljuset släcktes när Equipment tillkännagavs.
Trots att kärran hade 20+ år på nacken fanns det inget att klaga på. RGB-kontakten var dock tankeställare. Hade folk med sig sina spelkonsoler förr ?
ipod??
Kommentar från nutid: QR909 taxade tillbaka till gate och tömdes på passagerare. 500+ människor fick hämta sina väskor och gå tillbaka genom declaration och ut till incheckningsdiskarna. Stämningen var inte på topp men tacksamheten att inte vara en av dem längst bak i kön med familjesläp var ändå total.
Incheckad på Crowne plaza och väntar fortfarande, 20 timmar senare på besked om hur jag skall komma hem? Har nog ringt kundtjänst 20ggr och försökt får dem att boka mig på Emirates men utan resultat.
Tillbaka i tiden: Cathay Pier lounge var magisk. Tog en dusch, åt all mat jag kunde komma över och bytte om till pyjamas - redo för att sova resten av resan till Sydney.
Stor fågel i HKG som jag såg fram emot att testa senare!
Cathay A350 HKG-SYD var händelselös.. god mat och ingen sömn.
Jag hade medvetet hållit mig vaken hela vägen CPH-DOH-HKG med planen att sova sista benet och anpassa mig till tidsskillnaden. Jag sov ingenting.
Hejdå Hong Kong!
Hej Sydney!
Landade, och bytte till Domestic-terminalen, Qantas SYD-BNE. 30 minuter med servering i ekonomi!
Lite foton från Brisbane
Vidare mot Auckland med Qantas 737 i C. Inte mycket att rapportera, Jag petade i mig rått kött av misstag på en koreansk BBQ och fick sota för det i två dygn. Åt en lax-sallad på planet med dålig aptit. Tog typ 2 timmar att få i mig allt… inga foton
Landade i Auckland. Lite svalare men helt OK utsikt!
Mycket bra japanska hak!
Hyrde en bil över helgen och körde typ 700km. Hamnade på fel sida av vägen någontans i ingenstans men kom på mig själv efter någon minut.
Hade med mig klätterskorna och hittade ett trevligt sällskap som delade med sig av några fina stenar. (Ursprung från sjön en timme bort - resultat av ett vulkanutbrott)
Hamburgare i Rotorua
Tillbaka i Auckland - och dags för turne. Gjorde Auckland-Hamilton-Wellington-Palmerston-Auckland-Queenstown-Christchurch på 4 dagar med Air NZ - krediterade allt till Aegean..
Nu var det dags - Christchurch - Sydney i Qantas codeshare!
Emirates är min absolut bästa upplevelse i business än så länge. Allt var helt perfekt.
Jag frågade vid checkin hur mycket upgrade till First var - 801nzd. Jag hade dock redan bestämt att smärtgränsen gick vid 500nzd och spekulerade i om jag skulle göra en gofundme på BC innan jag kom på att ni alla sover!
Jag kan dock inte föreställa mig hur First skulle kunna vara bättre än business och jag är nöjd med att inte dumköpa uppgraderingen.
Framme i Sydney!
Och nu är vill tillbaka i nutid. Fick precis dagens 5 SMS från Qatar om att förseningen fortsätter. 09 blev 13 blev 15 blev 19 och nu 20:30.
Jag känner att jag gärna blir ombokad till ett annat bolag. Jag fick ändå 3 timmar i QRs A380 och fick in mig ganska många glas, utan att lämna marken. Sista benet till CPH är planerat i en 787.
Vi får se vad som händer. Jag återkopplar!
Efter att ha läst så många positiva återkopplingar på trådstarten om ”hur man skriver en bra reserapport” insåg jag att mitt äventyr kanske trots allt vore värt att dela.
Medans jag skriver så sitter jag grounded - försenad på SYD. Något är fel på planet och det har gått från ”minor” till mindre ”minor”..
14h40min har redan blivit 16h - vi får se när det bär av. Jag tänker att jag återkopplar i tråden med en kortare recension av QR909.
Tillbaka till början och fågel #1 var en A350 i Qsuite… mot Doha!
Jag betade av förrätt och huvudrätt och tänker att återkoppling knappt är värt. Menyn var intressant så jag beställde in ytterligare en förrätt - meze innan efterrätten.. Och ja, maten i SAS C borde vara bättre..
CPH - DOH var strax glömt och pga business ”lite” saknade jag lounge access i Qatar. En mindre pretentiös promenad tog mig till Gaten väl tidigt och några timmar senare boardade jag QR818 mot HKG..
Efter en hel del research landade jag i uppfattningen att 818 görs i gamla omdressade Cathay-777or och Flyertalk-mobben var inte direkt imponerade. Hoppet tändes när jag upptäckte ett aircraft change på flightradar dagen innan men det ljuset släcktes när Equipment tillkännagavs.
Trots att kärran hade 20+ år på nacken fanns det inget att klaga på. RGB-kontakten var dock tankeställare. Hade folk med sig sina spelkonsoler förr ?
ipod??
Kommentar från nutid: QR909 taxade tillbaka till gate och tömdes på passagerare. 500+ människor fick hämta sina väskor och gå tillbaka genom declaration och ut till incheckningsdiskarna. Stämningen var inte på topp men tacksamheten att inte vara en av dem längst bak i kön med familjesläp var ändå total.
Incheckad på Crowne plaza och väntar fortfarande, 20 timmar senare på besked om hur jag skall komma hem? Har nog ringt kundtjänst 20ggr och försökt får dem att boka mig på Emirates men utan resultat.
Tillbaka i tiden: Cathay Pier lounge var magisk. Tog en dusch, åt all mat jag kunde komma över och bytte om till pyjamas - redo för att sova resten av resan till Sydney.
Stor fågel i HKG som jag såg fram emot att testa senare!
Cathay A350 HKG-SYD var händelselös.. god mat och ingen sömn.
Jag hade medvetet hållit mig vaken hela vägen CPH-DOH-HKG med planen att sova sista benet och anpassa mig till tidsskillnaden. Jag sov ingenting.
Hejdå Hong Kong!
Hej Sydney!
Landade, och bytte till Domestic-terminalen, Qantas SYD-BNE. 30 minuter med servering i ekonomi!
Lite foton från Brisbane
Vidare mot Auckland med Qantas 737 i C. Inte mycket att rapportera, Jag petade i mig rått kött av misstag på en koreansk BBQ och fick sota för det i två dygn. Åt en lax-sallad på planet med dålig aptit. Tog typ 2 timmar att få i mig allt… inga foton
Landade i Auckland. Lite svalare men helt OK utsikt!
Mycket bra japanska hak!
Hyrde en bil över helgen och körde typ 700km. Hamnade på fel sida av vägen någontans i ingenstans men kom på mig själv efter någon minut.
Hade med mig klätterskorna och hittade ett trevligt sällskap som delade med sig av några fina stenar. (Ursprung från sjön en timme bort - resultat av ett vulkanutbrott)
Hamburgare i Rotorua
Tillbaka i Auckland - och dags för turne. Gjorde Auckland-Hamilton-Wellington-Palmerston-Auckland-Queenstown-Christchurch på 4 dagar med Air NZ - krediterade allt till Aegean..
Nu var det dags - Christchurch - Sydney i Qantas codeshare!
Emirates är min absolut bästa upplevelse i business än så länge. Allt var helt perfekt.
Jag frågade vid checkin hur mycket upgrade till First var - 801nzd. Jag hade dock redan bestämt att smärtgränsen gick vid 500nzd och spekulerade i om jag skulle göra en gofundme på BC innan jag kom på att ni alla sover!
Jag kan dock inte föreställa mig hur First skulle kunna vara bättre än business och jag är nöjd med att inte dumköpa uppgraderingen.
Framme i Sydney!
Och nu är vill tillbaka i nutid. Fick precis dagens 5 SMS från Qatar om att förseningen fortsätter. 09 blev 13 blev 15 blev 19 och nu 20:30.
Jag känner att jag gärna blir ombokad till ett annat bolag. Jag fick ändå 3 timmar i QRs A380 och fick in mig ganska många glas, utan att lämna marken. Sista benet till CPH är planerat i en 787.
Vi får se vad som händer. Jag återkopplar!
Attachments
Last edited: