pep
Medlem
Denne rapport er lagt op 6 juli 2020, rejsen foretoges i August 2019. En god pendant til @Hafermann 's nylige rejserapport fra London til Singapore:
Vi är 3 st på kanalen, Felix och David bor i Österrike och jag i SverigeHaha, jeg vidste ikke at det var dig. Men det bliver den ikke ringere af![]()
Jag har följt dom ett tag också, nyfiken på hur type-ratingen ser ut för dom. Dom måste sitta i simulator MASSOR för att få flyga så många olika modeller. Vet att man inom flygbolag har piloter som har olika type-ratings mellan B757 & B767 eller A320 familjen + A350/A330 osv. Men dom här grabbarna flyger ju Många olika modeller.Jag älskar att kolla på dom här killarna på Nomadic som jobbar med att köra ferry flights av alla olika flygplanstyper världen över. Inga restrictions för vad som får filmas ombord om man säger så... Bäst är när dom kom på att köpa luftmadrasser att pumpa upp och sova på ombord på långa flighter
Del 1:
Del 2:
Del 3:
Sen verkar de kunna flyga for ever utan att behöva ta "rast", övernatta på backen verkar de hata, med rätta.Jag har följt dom ett tag också, nyfiken på hur type-ratingen ser ut för dom. Dom måste sitta i simulator MASSOR för att få flyga så många olika modeller. Vet att man inom flygbolag har piloter som har olika type-ratings mellan B757 & B767 eller A320 familjen + A350/A330 osv. Men dom här grabbarna flyger ju Många olika modeller.
Internet säger så här: There is no theoretical limit to the number of type ratings a pilot can hold, but regulatory bodies like EASA and the FAA generally restrict pilots to actively using two type ratings at a time for commercial operations. Airlines may also have internal policies that further limit the number of aircraft types a pilot can operate.
Cabin crew kan ju ha 3 olika ratings att jobba på, det ser man ju på SAS nu där long haul crew har A350 & A330 + Short A320 familjen