Hmmm.... det bör alltså vara någon lite udda destination med flyg från Doha, men som man rimligen som man kan ta sig vidare från med något OneWorld-bolag? För det borde vara >2 segment på den ena biljetten.Kan avslöjar att min planerad resa består av 2 olika biljetter och totalt ska 6 olika flygbolag avverkas på 9 flighter.
Ingen har varit i närheten av att gissa rätt ännu. Nästa flight från Doha blir en ny bekantskap för mig att ticka av.
Fem grader är varmt i Finland.Finnair levererar lite blandat vad det gäller mat och dryck.
Börjar med en rätt tråkig ipa, hur kan Finnair ta bort blåbärsölen de hade tidigare? Att servera nötter som är 5 grader varma borde det vara skottpeng på.
Visa bifogad bild 138861
Till huvudrätt valde jag beef cheek som var bra. De två smårätterna kom in utan att jag bad om det. Presentationen är trevligare än hos SAS, men varför kommer varmrätt och förrätt (kall) samtidigt på en bricka? Köttet smakade bra.
Visa bifogad bild 138862
Tog både ost och choklad tartlet till dessert och lite Österrikiskt dessertvin i form av Nittnaus Beerenauslese 2013. Låter ju som öl
Visa bifogad bild 138863
De där glasen är bara så fina!
Ingen aning vart du flyger eller vilket bolag du flyger med, men tydligen ett bolag med mer vin än öl?Nu börjar det ordna upp sig och ticka av en whale! Antar det börjar bli lite obvious vart jag är på väg nu.
Visa bifogad bild 138871
Visa bifogad bild 138872
Visa bifogad bild 138873
Visa bifogad bild 138874
Ölutbudet i first ligger på typ 5-10 kronor burken... Lite skillnad mot allt annat som erbjuds ombord.Ingen aning vilket bolag du flyger med, men tydligen ett bolag med mer vin än öl?Om du vill imponera på vinnnördar ska du välja Biondi-Santin, även om Shirazen är kraftigare och kanske ett mer naturligt val ifall det är en kraftig köttbit som serveras. Biondi-Santi är nämligen svår att få tag på, och 2011 är en bra årgång i Toscana (och huvuddelen av Italien). Bordeauxvinet är också riktigt bra och känd, men inte lika svår att få tag på.