Senaste nytt

Reserapport Lufthansa First Class

Trevlig rapport! Hur kommer det sig att du inte valde att maximera markupplevelsen på Frankfurt? Du kunde ju ha flugit ner kvällen innan, tagit en natt på hotell och spenderat en halvdag i FCT ;)

• Gilla
Reactions: CJR
Trevlig rapport med frestande bilder. Ett litet minus för bortvalet av vodkan som är så himla passande till caviaren. Måste se till att prova Lufthansa F klass medan tillfälle ges.
Den äldre av flygvärdinnorna verkade av den stela typen som jag alltid bruksr råka ut för när jag åkt deras C klass. Därför har jag valt bort LH från dessa resor, men kan tänka mej ett undantag i deras F klass.
Måste bara invänta en ny 2-4-1 anex voucher så jag får med en reskompis.

Jag valde bort vodkan till förmån för annan sprit (Johnnie Walker Blue Label) på flyget. Ville inte riskera att bli överförfriskad inför immigration i Washington. Men jag ska följa ditt råd nästa gång : ) Caviaren var italiensk för övrigt.
Trevlig rapport! Hur kommer det sig att du inte valde att maximera markupplevelsen på Frankfurt? Du kunde ju ha flugit ner kvällen innan, tagit en natt på hotell och spenderat en halvdag i FCT ;)

Jag insåg detta först efter att jag betalat biljetten amatör som jag är. Försökte, men LH ville ha 22 000 kr för att sätta mig på flyget 06.35 till FRA samma morgon = inte aktuellt! Jag mailade även för att höra om möjligheten att flyga till FRA på fredag kväll, men fick aldrig något svar. Absolut synd!

• Gilla
Reactions: Gus
Ja, minst sagt. Det är ju på marken LH är bäst. Inte för att de är dålig i luften, men det finns andra som är bättre i luften än vad LH är. Därför är det imho en nödvändighet att spendera tid i FCT/FCL om man ska flyga LH/LX F och vill uppleva det bästa de har att erbjuda.

+1. Har en F med LH och man bör ha tid att utforska FCT i minst 3-4 timmar:)

• Gilla
Reactions: CJR
Den äldre av flygvärdinnorna verkade av den stela typen som jag alltid bruksr råka ut för när jag åkt deras C klass. Därför har jag valt bort Lufthansa från dessa resor, men kan tänka mej ett undantag i deras F klass.
Är inte heller något större fan av Lufthansa. Men för att citera @agehall "Den enda likhet som finns mellan Lufthansa First Class och Business Class är att de delar samma pilot". Med andra ord sägs det vara ett helt annat flygbolag, så det återstår att se om det faktiskt stämmer.

Ja, minst sagt. Det är ju på marken LH är bäst. Inte för att de är dålig i luften, men det finns andra som är bättre i luften än vad LH är. Därför är det imho en nödvändighet att spendera tid i FCT/FCL om man ska flyga LH/LX F och vill uppleva det bästa de har att erbjuda.

Du har säkert rätt. Den enda fördelen med endast 7-10 minuter i FCL blir då att känslan av jetset möjligtvis ökar en aning : ) Jag menar FCL enligt mig andades verkligen tung internationell lyxkänsla och klass. Att då gå in, ta ett glas skumpa och sedan lämna blir ju nästan som att vaska stället. Inte för att jag gillar sådant beteende och jag hade hellre stannat en halv dag för att utforska varje detalj, men hade inget val tyvärr.

Toppen