Senaste nytt

Reserapport i videoformat: 12,5 timmar i Finnairs nya (non recline) Businessklass

Hafermann

Medlem
Hej alla!

En del av er har kanske hunnit prova Finnairs nya non recline Businessäte. Åsikterna har varit många bland resenärer, både positiva och negativa omdömen. Min uppfattning är att det är ett "älska- eller hatasäte"Jag är därför väldigt glad att jag fick nöjet att testa det för första gången för några veckor sedan mellan Bangkok och Finnair. Min egen åsikt är att det är det bekvämaste businesssätet just nu, samt att det ger en riktigt bra enskildhet.

Här kommer alltså en reserapport från Finnairs nyaste Business Class, i deras Airbus A350-900. Flighten som recenseras är som sagt mellan BKK och HEL. Jag hoppas ni tycker att videon ger er bra info och beslutsunderlag inför bokningar, samt att ni får en stunds avkoppling.

 

John1

Medlem
Reser man långt vill man kunna sova… finns en anledning till att du sover liggande och inte sittandes… Det känns dumsnålt med sånt fåtölj och försöka marknadsföra som innovativt grej tycker jag. Det hade nog varit smartare för dom att sälja såna här sky couch som på air new Zeeland. Flyga business i finnair är ändå nästan som att flyga ekonomi.
 

Attachments

  • 9578B25D-1E4B-432C-8F40-477AC53D545A.png
    9578B25D-1E4B-432C-8F40-477AC53D545A.png
    297,6 KB · Visningar: 158
Hej alla!

En del av er har kanske hunnit prova Finnairs nya non recline Businessäte. Åsikterna har varit många bland resenärer, både positiva och negativa omdömen. Min uppfattning är att det är ett "älska- eller hatasäte"Jag är därför väldigt glad att jag fick nöjet att testa det för första gången för några veckor sedan mellan Bangkok och Finnair. Min egen åsikt är att det är det bekvämaste businesssätet just nu, samt att det ger en riktigt bra enskildhet.

Här kommer alltså en reserapport från Finnairs nyaste Business Class, i deras Airbus A350-900. Flighten som recenseras är som sagt mellan BKK och HEL. Jag hoppas ni tycker att videon ger er bra info och beslutsunderlag inför bokningar, samt att ni får en stunds avkoppling.


Tack för videon!
 
Reser man långt vill man kunna sova… finns en anledning till att du sover liggande och inte sittandes… Det känns dumsnålt med sånt fåtölj och försöka marknadsföra som innovativt grej tycker jag. Det hade nog varit smartare för dom att sälja såna här sky couch som på air new Zeeland. Flyga business i finnair är ändå nästan som att flyga ekonomi.
Såg du videon? Verkar gå bra att sova i Finnairs nya säte

Tack för grym review @Hafermann !
*****/*****
 

Hafermann

Medlem
Reser man långt vill man kunna sova… finns en anledning till att du sover liggande och inte sittandes… Det känns dumsnålt med sånt fåtölj och försöka marknadsföra som innovativt grej tycker jag. Det hade nog varit smartare för dom att sälja såna här sky couch som på air new Zeeland. Flyga business i finnair är ändå nästan som att flyga ekonomi.
Det är just det som är grejen med detta säte. Man sover fantastiskt bra. Det är en väldigt bekväm ”soffa/säng”. Vilket jag föredrar framför stolar med luftmadrasser. Enormt utrymme och avskildhet. Har aldrig sovit så bekvämt i businessklass förut. Enda jämförbara upplevelsen jag haft sovmässigt är SQs F-säte i deras minisuite på 777an.
 

AABack2ARN

Medlem
Tycker Finnairs nya stol faktiskt är riktigt bra. Har testat den på 3 flighter nu och kan inte klaga på komforten eller utrymmet (eller sömnen). Men måste erkänna att jag var lite skeptisk innan jag prövade den.
 

Hafermann

Medlem
Tycker Finnairs nya stol faktiskt är riktigt bra. Har testat den på 3 flighter nu och kan inte klaga på komforten eller utrymmet (eller sömnen). Men måste erkänna att jag var lite skeptisk innan
Jag var också tveksam inför. Men blev snabbt övertygad om att detta för mig är framtiden för en bättre businessclass.
 
Toppen