Senaste nytt

Reserapport: Fem First i Asien med Amex 2-4-1 boknimg

Mycket bra rapport, dock några felaktigheter som stör mitt öga, och dom är ju som bekant det första man blir blind på :)

Det var inte Royal Orchid Lounge ni besökte, den är mycket enklare. Åtminstone bilderna är från Royal First och texten tyder på det också..

Hittade ett slarvfel också... B744-8 ?

Sen så är det som sagt inte rättvist att jämföra SQ F i någon variant med TG C, det är mycket mer rättvist att jämföra TG F med SQ C :D

Intressant för en som ska boka lite TG F snart. Är det för att TG F är dåligt eller för att SQ C är riktigt bra?
Snarare så att SQ F är ljusår bättre än TG C. Thai F är bättre än SQ C skulle jag säga, då Singapore har en bra C produkt. Thai First är långt ifrån bäst på marknaden men det är fortfarande bra, bara det att det finns massa som är bättre.

Hmm mycket intressant resa, har bara bokat enkla awards än så länge. Har funderat just på hur man gör för att kunna klämma in en LH F nånstans mtp korta framförhållningen (skulle hellre ta Swiss men det går ju inte som EB medlem). Men så tricket som jag först nu har förstått är att boka C-biljetter och sen betala för ombokning (gissar att ni fick göra det?) när/om F-erbjudanden dyker upp? Att det är maximalt 8 legs förstår jag på Spend-kartan men det är inga problem att klämma in nån dags stopp alltså här och där? Hur kom det sig att originalpriset var 170' poäng per person, är det för att det blev en mix av C och F? Jag trodde att om minst ett ben var F så skulle det blivit 190' poäng.

Ja, vi bokade både F, C och X-awards någon månad innan och var flexibla med utresa måndag, tisdag eller onsdag aktuell vecka. Ca två veckor innan bokade vi om till F. Trodde inte att vi skulle få ANA F mellan NRT-SIN, då det var ganska få plaster kvar enligt expertflyer, så det var stolpe in på den flighten, hade det inte dykt upp F så hade det blivit C.
95.000 poäng per person med amex 2-4-1, 190.000 poäng totalt.

Mycket bra rapport, dock några felaktigheter som stör mitt öga, och dom är ju som bekant det första man blir blind på :)

Det var inte Royal Orchid Lounge ni besökte, den är mycket enklare. Åtminstone bilderna är från Royal First och texten tyder på det också..

Hittade ett slarvfel också... B744-8 ?

Sen så är det som sagt inte rättvist att jämföra SQ F i någon variant med TG C, det är mycket mer rättvist att jämföra TG F med SQ C :D

Tack för rättelserna, går lite fort ibland...

Nej, går inte att jämföra SQ F och TG C, skrev dock om detta då vi åkte dessa samma eftermiddag, och jag ville belysa skillnaderna.

Angående Thai så var upplevelsen på marken en klar femma med oerhört trevlig personal och bra klass rakt igenom,
Flygningen med A380:n får en fyra plus, servicen var utan anmärkning, men inte direkt personlig så som den var på (i rangordning) SQ, ANA och LH HND-FRA. LH FRA-HND får fyra minus i betyg, då personalen var sisodär och maten medelmåttig.
Jag får också för mig då man läser andra inlägg att Thai kan vara lite ojämna i luften, ibland bra, ibland mindre bra.

@Marsan En fråga om övernattningen airside Louis Tavern / Miracle Transit hotel, kommer du ihåg om ni betalade någon depositionsavgift cash där eller var det bara ett kreditkorts "hold" för eventualiteter?

@Marsan En fråga om övernattningen airside Louis Tavern / Miracle Transit hotel, kommer du ihåg om ni betalade någon depositionsavgift cash där eller var det bara ett kreditkorts "hold" för eventualiteter?

Vi bokade via booking.com och hade fri avbokning fram till två dagar innan ankomst. Vi betalade hela kostnaden på ca 1000 kr med amex när vi checkade in.

Toppen