Senaste nytt

Reserapport: Fem First i Asien med Amex 2-4-1 boknimg

herrejävlargud! vilken resa. och enbart 95000ppp (poäng per person!) det blir en copy paste på detta nästa år. LÄTT. Mycket inspirerande!

Ja, det här är väl max vad man kan få ut av en 2-4-1, om man inte tar en betalbiljett ner till FRA och utgår därifrån. Så det är klart att vi är mycket nöjda.

Hej! Ursäkta en, förmodligen, dum fråga: Detta var alltså med en Amex 2-4-1, så utan en voucher så skulle det ha kostat 380.000 poäng för två personer?:oops:

Går utmärkt att boka 2-4-1 med start i FRA numera. Men även med start i Skandinavien går det att klämma in fler F än fem, tex:

cph-fra-hnd, nrt-sin-cgk
//
cgk-sin-nrt, hnd-fra-cph
Jo, den är ju möjlig, vi ville dock i det här fallet inte ha Jakarta som destination utan en lite enklare stad som Singapore.

Hmm mycket intressant resa, har bara bokat enkla awards än så länge. Har funderat just på hur man gör för att kunna klämma in en LH F nånstans mtp korta framförhållningen (skulle hellre ta Swiss men det går ju inte som EB medlem). Men så tricket som jag först nu har förstått är att boka C-biljetter och sen betala för ombokning (gissar att ni fick göra det?) när/om F-erbjudanden dyker upp? Att det är maximalt 8 legs förstår jag på Spend-kartan men det är inga problem att klämma in nån dags stopp alltså här och där? Hur kom det sig att originalpriset var 170' poäng per person, är det för att det blev en mix av C och F? Jag trodde att om minst ett ben var F så skulle det blivit 190' poäng.

Hmm mycket intressant resa, har bara bokat enkla awards än så länge. Har funderat just på hur man gör för att kunna klämma in en LH F nånstans mtp korta framförhållningen (skulle hellre ta Swiss men det går ju inte som EB medlem). Men så tricket som jag först nu har förstått är att boka C-biljetter och sen betala för ombokning (gissar att ni fick göra det?) när/om F-erbjudanden dyker upp? Att det är maximalt 8 legs förstår jag på Spend-kartan men det är inga problem att klämma in nån dags stopp alltså här och där? Hur kom det sig att originalpriset var 170' poäng per person, är det för att det blev en mix av C och F? Jag trodde att om minst ett ben var F så skulle det blivit 190' poäng.
Max 24h stopp utöver på din destination. Med open jaw kan du ha 2 destinationer och köpa separat biljett emellan.
Man betalar alltid för dyraste klass på hela resan så det bör vara 190k per person.
Ofta bokar man F med något bolag man kan tänka sig att byta ut mot Lufthansa F när det närmar sig.

Toppen