Senaste nytt

Resemål vs Valutakurser

Verkar inte stämma helt. Väljer jag Turkiska sidan med TRY som valuta och engelska som språk kan jag få priset 11119,70 TRY för business class ARN-BKK (ca 14866 SEK när jag kollade kursen nyss). Kör jag med SEK som valuta får jag priset 18428 istället.
Men hur funkar det med SITI och SOTO (Sold Inside/Outside Ticket Inside/Outside). Går det bara att ändra land och språk för att få det till visat pris, eller finns det andra restriktioner?

Går det att checka in på hotellen i Turkiet utan att vara fysiskt närvarande? Exempelvis med hjälp av Hiltons app-check-in och digital key? Eller har de någon form av registreringskrav?

Diamond/milestone-run? :D

Edit:
Läser detta om app-check-in och digital key: "For Digital Keys: Most new digital key users will need to stop at the front desk upon arrival to activate their digital key. Identification may be required at some hotels."

Last edited:
Finns hotell i Izmir för runt 200-300 TRY per natt... växla varannan dag och och få 2500 miles & more per natt...

Växla mellan Doubletree och Garden In i Izmir hela oktober för strax under 10000 SEK och få 75000 miles & more, 30 Hilton stays plus lite Hiltonpoäng.

Last edited:
Kan ju vara läge för en tur om flera hotellkedjor kommer med kampanjer som baseras på vistelser.
Det är ju inget som hindrar att man bor på IHG, Radisson, Hilton och Marriott samtidigt ;)
Ska vi ha en "tävling"? Hur många hotell kan man checka in på under en dag :)

Finns hotell i Izmir för runt 200-300 TRY per natt... växla varannan dag och och få 2500 miles & more per natt...

Växla mellan Doubletree och Garden In i Izmir hela oktober för strax under 10000 SEK och få 75000 miles & more, 30 Hilton stays plus lite Hiltonpoäng.
Det är ju ett riktigt bra sätt att bli HHD om man nu vill uppnå det och få in lite poäng och miles till M&M för en billig summa. Hotellen ligger ju dock en bit ifrån varandra så blir ju lite transport emellan också.
Kan man lösa incheck/utcheck remote så är värdet riktigt riktigt bra.

Toppen