Senaste nytt

Resemål vs Valutakurser

Jag väljer att svar i den här tråden istället för att det blir alldeles för mycket off topic i andra tråden.
Inlägg från: Now or never (ny kampanj) | Sida 35 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
När kommer devalveringen att träda i kraft? Sist jag kollade låg den fortfarande på 1,3 SEK dvs samma som innan.
Så här ändrades i sista 1 månad.
Screenshot20150814_01.png

XE.com - CNY/SEK Chart

Det låg runt 1 CNY = 1,39 till 1,4 SEK.

Kina har devalverat CNY två gånger senaste veckan. När jag kollade för någon dag sedan låg den på 1.49 momentant. Ruskig skillnad mot 0.8-0.9 för ca sju år sedan!

@Dr. Miles Tack, ledsen att jag startade diskussionen i andra tråden. Råkat missa denna.

@FCT Petitess, men är det inte 3 ggr? Tis, ons och tors? Hade hoppats på 4 i rad i dag men uteblev tyvärr ;)

Jo tyvärr är ju kronan i processen att omvandlas till en bananvaluta. Så dollarn kommer inte hinna falla till ursprungsnivån (6,50kr) under de kommande månaderna?

Nyligen hemkommen från NYC. Dyrt. Det har blivit någon av en favoritstad så jag har haft fördelen att göra 2-3 besök per år de senaste 5 åren och det finns två saker som jag köpt vid varje besök:

1. Ett gosedjur till min son från Sesame Street. Det finns ett sort antal varianter i samma storlek. De har stigit från ca 19 till nu 28 dollar.

2. Snabb lunch på 2 Bros pizza. Två pizza slice och en Cola gick inledningsvis på 2,25 dollar. Nu är samma meny uppe i 3,75 dollar.

Att sen dollarkursen gått från drygt 6kr till 8,70kr gör det hela än mer otrevligt. Man känner sig inte direkt som en norrman på semester längre!

Toppen