Jag är väl lite gammaldags så jag skulle aldrig resa i pyjamas eller se "slarvig" ut så jag har alltid byxor och skjorta. Men, jag vill ju också resa bekvämt så jag brukar resa i byxor med stretchmaterial. Då kan jag sätta mig som jag vill och byxorna anpassar sig. Jag har både jeans och chinos med denna typ av material som jag reser i. Skjortan är inte stretch men luftig så att det känns bra. Den hänger utanpå byxorna men om man av någon anledning behöver se mer "formell" ut så går den lätt att stoppa innanför.
Det värsta jag vet är att ha en massa saker hängande på mig eller i fickorna (=inte bekvämt) så jag har inget behov av kläder med en massa fickor på. Jag har hellre en väska med lättåtkomliga fickor där jag utan problem kan ta fram det som behövs.
Satsar också på att se prydlig ut. Chinos i stretch, skippar numera skjorta för slät t-shirt och en tunn merino ulltröja eller liknade. För skor väljer jag ut ett par av mina mer rymliga. Pyjamas tar jag med for nattresor. Vill inte ha några prylar hängande i brallorna, kör med väska om det är arbetsresa eller till min egen förvåning (fru och barn har muttrat något om pinsamt) , min nyligen inköpta "male purse" som rymmer iPad, pass pocketbok och pengar.
Jag köpte något som kallas "Chino Joggers" på Dressman (ja, jag är gammal nog att handla där). Det är byxor av chinosmodell i bomull med resår i midjan (men även bälteshällor), grymt sköna att resa i men ändå ganska prydliga. Sen har Dressman även bra chinos i stretch som jag har några par av, också mycket bra att resa i även om det inte är 100% bomull. Jag skulle aldrig resa i riktiga mjukisbrallor, vill ju inte se ut som en luffare.
Har aldrig förstått mig på folk som reser i kostym med slips och allt. Har sett en del sådana, t o m på nattflyg, de måtte ha väldigt tidiga möten inplanerade när de kommer fram.
Upplever ni som reser mycket, skillnad i bemötande från cabin crew beroende på om ni är "propert" eller "ledigt" klädda (om ni förstår hur jag menar)?
Då avser jag främst resor i C eller F.