Senaste nytt

Reseadapter /-rar

Jag tar med mig en adapter och ett hederligt svenskt grenuttag...

Jag gör liknande men jag köpte en sån här i Hong Kong:

Electric_Extension.jpg

+ enkel landsadapter. Hittar jag något roligt i Asien eller USA kan jag plugga i den också.
 

agehall

Medlem
Jag kör med en SKross som funkar nästan överallt i världen. Sydafrika och Indien är undantagen ojmr.

För resor till USA har jag dock en amerikansk kabel till min dator och till iPhone-laddaren, så det är rätt sällan jag behöver adaptern där.
 

Kastrup

Medlem
Jag vill slå ett slag för vikten att köpa och använda kvalitativa adaprar. Själv har jag ett svenskt grenuttag som jag monterat en IEC-14 kontakt på istället för den ordinare stickkontakten. (IEC14 är alltså den som sitter som intag i ett nätaggregat för dator). Detta innebär att jag bara behöver skaffa en lokal apparatkabel (t.ex. då för en dator eller annan jordad apparat) som kommer passa perfekt i väggen i landet jag besöker, och lika bra i mitt grenuttag. Ingen risk för glapp, dålig kontakt och värmeutveckling eller att adaptern fysikt inte får plats. En SKROSS är bra, men den brukar komma i konflikt med strömbrytaren på australiensiska uttag t.ex. Min lösning med grenuttag+apparatkabel gör dessutom att jag får en lång kabel så jag får uttagen där jag vill ha dem på rummen.

Jag vill tipsa om de här klippen:
och
innan man väljer att använda dålig elmateriel.
 

Kastrup

Medlem
Ska tillägga till mitt inlägg ovan att SKROSS och andra varumärken den säljs under nog är den bästa/mest kvalitativa adapter jag sett på marknaden.
 
Toppen