Senaste nytt

Resan till Seychellerna

Fortsättning…

Efter 4 nätter på Praslin checkade vi ut och lämnade bilen på färjelägets parkering.
Väldigt smidigt med att hyra bilar här, man säger vart man vill hämta upp bilen och vart man kommer lämna den. Så blir man mött utav en uthyrningsperson på plats :)

upload_2022-8-31_16-44-40.jpeg


Vi åkte vidare till La Digue där vi också spenderar 4 nätter.
Började med att ta en tur på havet med Crystalwater Kayaks och åkte runt en bit utav ön och stranden Anse Source D’Argent. Många fina bilder från vattnet.

upload_2022-8-31_16-50-28.jpeg


Blev en guidad tur och besök på Anse Pierrot, vilket är stranden där Robinson Crusoe spelades in, rätt coolt ändå :)

Annars har vi mest cyklat runt och njutit av värmen och alla härliga platser på La Digue.

Snart är vi på väg hemåt till förhoppningsvis lite sensommarvärme i Göteborg. Känns dock tveksamt.

Ska skriva en liten sammanfattning i nästa inlägg tänkte jag.
 

aikelo

Medlem
Fick ni 1-2-1 kabin? Det är verkligen lotto, vi flög en 2 år gammal 787-9 för någon vecka sedan, men nitlott (2-2-2).

Om ni fick 1-2-1, kommentera gärna med regnr.

Trevlig resa! Säg till om ni vill ha tips, jag var på Praslin, La Dique och Mahé i totalt 16 dagar i maj.
Ska flyga fra-add snart, ner mot Seychellerna. Har hela tiden varit A350 på den turen.
I förra veckan ändrades det till 777 med 2-3-2 config. Suckade tungt när jag såg det. Men så idag ändrades det igen till den nya 350 kabinen med 1-2-1. Den vill jag gärna testa så hoppas det är slutändrat med vilket plan som flyger den dagen nu.

Skickat från min SM-G991B via Tapatalk
 
Toppen