Senaste nytt

Resa till Miami

PontusBC

Medlem
Vi ska åka till Miami 3 vuxna och en 9 åring. Vi vill åka BC givetvis men helst utan att betala 100 tkr vilket annars är enkelt gjort med Air France ser jag.
Jag pratade med en trevlig kille på SAS bokningen för ett par veckor sedan och han letade fram alternativ och det bästa vi kunde hitta då var att boka hem resan för alla 4 med AF för totalt 155000 EB med användandet av 2 st 2-4-1 men just då hade jag inte poängen utan skulle återkomma. Nu när jag ringer har hittills inte fått prata med någon som verkar bry sig eller kunna hjälpa till på samma sätt så jag måste vet själv exakt vad jag vill boka innan jag ringer.
Så jag tänkte det kanske finns några här som är duktiga och kan tips om alternativ?

Vi har 250.000 EB, kan väl köpa till lite om det skulle behövas.
3 st 2-4-1.
Kan givetvis tänka oss att betala med cash för en eller två biljetter då poängnivån är lite låg.

En tanke som jag funderade på är om det är värt att chansa på Plus biljetter och uppgradera vid Gaten men det känns väldigt riskfullt när vi är 4 pers.

Så alla idéer är givetvis varmt välkomna :)

Hej. Nu vet jag inte när ni vill åka men SAS har biljetter för runt 1600 euro i business i januari, februari och mars.
Tackar ska kolla detta. Saken är att vi har en båt att passa som går typ 1600 från Miami den 23 feb och kommer tillbaka på morgonen 2 mars. Ursäkta att jag glömde skriva datumen. Behövs det en eller två nätter i Miami är det ok om vi får ett bra flyg.

(Ett bra forum detta med kunniga medlemmar det lilla jag läst genom åren)

Nu när du skriver det ser jag att det finns några få avgångar med 9600 + 9000 för BC med 1 stop resp 2 stop. Men datumen är tyvärr lite lite fel, hade vi kommit fram till Miami 5 timmar tidigare hade det kunna funkat :)
Det hade varit prisvärt och något verkligt alternativ att betala för.

Hur fungerar prissättningen på SAS? Ibland blir man mer förvånad än andra gånger. En resa hem från Miami den 5 Mars kostar 9082 kr i BC men 16247 kr i Plus. Jag betalar gärna mer för mindre service???

Vad tror ni om att boka ekonomi på flighter där det finns 7-8 platser kvar i BC och hoppas att dessa kommer ut som bonusbiljetter eller att kunna uppgradera (kanske inte går ifrån ekonomi till BC)?

Vad tror ni om att boka ekonomi på flighter där det finns 7-8 platser kvar i BC och hoppas att dessa kommer ut som bonusbiljetter eller att kunna uppgradera (kanske inte går ifrån ekonomi till BC)?
Extremt osannolikt att de släpps som awards, skulle gissa att du har större chans att vinna på lotto.

På awardfares finns det 4 platser i biz OSL-MIA 21 Feb-5 Mars. Ser även 4 platser hem MIA-MAN 4:e Mars. Dock återstår ju problemet med 2+ personer i Skyteam-bokning så får dela upp det i så fall.

Det dyker upp på SAS egna Skyteam-sökmotor också för 4 pers.

På awardfares finns det 4 platser i biz OSL-MIA 21 Feb-5 Mars. Ser även 4 platser hem MIA-MAN 4:e Mars. Dock återstår ju problemet med 2+ personer i Skyteam-bokning så får dela upp det i så fall.

Det dyker upp på SAS egna Skyteam-sökmotor också för 4 pers.
Tackar så mycket för tipset. Dock fanns inte alla kvar när jag kollade nu, var väl lite sen. Tar gärna emot fler tips från alla som har något. Jag betala för ett abonnemang på Awardfares men har inte lagt in alarm än, är det den bästa sidan att leta på?

Jag har också insett att boka 2-3 biljetter via LHR och då flyga med Virgin inte är ett alternativ då deras priser på BC biljetter för cash är hutlösa.

Tackar så mycket för tipset. Dock fanns inte alla kvar när jag kollade nu, var väl lite sen. Tar gärna emot fler tips från alla som har något. Jag betala för ett abonnemang på Awardfares men har inte lagt in alarm än, är det den bästa sidan att leta på?

Jag har också insett att boka 2-3 biljetter via LHR och då flyga med Virgin inte är ett alternativ då deras priser på BC biljetter för cash är hutlösa.
Dom finns kvar, men som sagt är Skyteam så kan ju behöva dela upp det i 2 bokningar. Det är alltså via SAS Skyteam-partnersök.

IMG_8181.png

Tackar så hjärtligt, vi har nu bokat OSL-MIA-OSL 4 pers i BC. Nu känns det betydligt skönare när det är avklarat, att ta sig till och från Oslo ordnar sig alltid på något sätt.
Har aldrig åkt med Virgin tidigare med deras Noe-plan ser ju trevliga ut, någon som provat?

Det är något som inte är helt OK med SAS sökmotor, ofta man inte ser flyg som borde finnas tycker jag.

Tack igen @Emil123

Toppen