Senaste nytt

Resa till London

Gå in på BA:s respektive SAS hemsida och välj ut några datum som passar. Åk sedan ena vägen med BA och ena vägen med SAS och jämför.
Sedan kommer du alltid att välja BA för resor till och från London. Jag gjorde själv ovannämnda för ett antal år sedan och flyger sedan dess alltid med British Airways till och från London.

Jag antar att du helst vill ha Star Alliance pga att du samlar Eurobonus-poäng, men de 1000 poäng du förlorar på att INTE åka SAS ena vägen gör sannolikt varken till eller från i det stora hela.

Gå in på BA:s respektive SAS hemsida och välj ut några datum som passar. Åk sedan ena vägen med BA och ena vägen med SAS och jämför.
Sedan kommer du alltid att välja BA för resor till och från London. Jag gjorde själv ovannämnda för ett antal år sedan och flyger sedan dess alltid med British Airways till och från London.

Jag antar att du helst vill ha Star Alliance pga att du samlar Eurobonus-poäng, men de 1000 poäng du förlorar på att INTE åka SAS ena vägen gör sannolikt varken till eller från i det stora hela.

Vad är det du tycker är så stor skillnad om man åker economy?
Personligen tycker jag det är same-same förutom att man får en sub-macka med BA.
Flyger man business finns det ju dock bara ett alternativ och det är BA speciellt med tanke på priset över en helg.

Personligen tycker jag det är same-same förutom att man får en sub-macka med BA.
Flyger man business finns det ju dock bara ett alternativ och det är BA speciellt med tanke på priset över en helg.

Bemötandet, LHR Terminal 5, riktigt te osv.
Bara det är tillräckligt för att det ska tippa över till BA:s fördel. Dock är det naturligtvis störst skillnad om man åker C som du redan nämnt.
Sedan är det väl en diffus men påtaglig känsla jag och många med mig har att man hellre stöttar ett brittiskt än ett danskt flygbolag.

Om man är statuslös på OW så kan jag nog nästan lova att upplevelsen är bättre med SAS (iaf om man är EBG). Deras lounge är dessutom rätt trevlig på LHR.

Men flyger man business är BA riktigt bra tycker jag. Helst ska man ju då flyga ihop ett guldkort så man kommer åt GF, men Galleries Club funkar rätt bra det också.

Är skillnaden så stor mellan GC och GF? Jag kan ganska lätt flyga ihop silver men får anstränga mig lite för guld (om jag ska ha kvar mina andra statusar...). Jag kommer iofs prova CCR och vanliga GC i december, så jag kanske blir fast då. :)

GF är bättre, men GC är rätt bra den också. Jag skulle säga att GC är att jämföra med KLM Crown Lounge i AMS och GF är ett snäpp upp. Framförallt är det självservering av champange i GF.

Macka och fri bar har ju ett visst värde. Dessutom tycker jag T5 är roligare än T3 på LHR, oftast mindre köer etc - detta spelar dock bara roll på LHR-ARN...

Jag väljer BA om priset är likvärdigt eller någon hundring dyrare. Om man väljer SAS ur poängperspektiv eller att man behöver legs, då är det ju en annan femma.

Jag försöker få ihop till BAEC Silver i år, vet inte om jag kommer att lyckas men når brons på nästa flight. Mitt EB-konto bör nå EBG med jobbresor, kanske med någon privat mindre mileage run i slutet av året (typ 4 leg ARN-CPH-TGLx2 eller liknande).

Toppen