Senaste nytt

Resa till Japan i juni 2024

backfire

Medlem
Jag har en Amex 2f1 voucher som gäller till och med 31 dec 2023 och funderar på resmål. Har också ca 200k poäng. Min son vill gärna åka till Japan så jag planerar för en resa dit nästa år.
Med tanke på nationella prov i skolan och andra inplanerade saker så är det mitten på juni som passar oss bäst. Jag har bevakat med Awarfares och lyckats boka detta:

GOT - BRU Economy Brussles
BRU - NRT Economy ANA
Layover är ca 7,5h så blir nog en tur in till Bryssel om jag inte hittar annan resa.

NRT - WAW Business LOT
Funderar fortfarande på sista benet.

Då det är ca ett år innan vi ska resa så undrar jag om det brukar släppas nya resor det kommande halvåret?
Någon som har tips på alternativa resvägar?
Någon annat jag behöver tänka på?

Åker helst från GOT, men CPH och ARN kan också ev. fungera. Helst business.

Last edited:
Vet inte vilket datum utresan är tänkt, men det finns 2 platser biz 3,6,8,12,16,17,19,20 Juni 2024 om du kollar via IST, FRA,VIE. Finns flyg från GOT till IST med lite olika alternativ.

Ah ok, 15:e finns det från LHR istället. 16:e från VIE-IST-HND.
IMG_3470.png

Den försvann lika fort som jag såg den. Hittar den tyvärr inte längre på Awardfares eller SAS Star Aliance-sök.

Ja lite surt. Skulle precis ringa när de försvann. Vi har hemresa den 23 juni så utresa den 15 eller 16 vore mest optimalt. Annars blir resan lite för kort.
Jag får fortsätta att bevaka och se vad som händer.

Igår när jag gjorde min dagliga koll på sas.se så dök det upp 5 platser i business VIE-ZRH-NRT med utresa den 16 juni. Eftersom det är tidig avgång så blir det övernattning i Wien. Fanns flera resor GOT-VIE i sökmotorn, men agenten hittade bara GOT-CPH med SAS plus och CPH-VIE med Ethiopian, men blir väl rätt lagom med ett 3 timmars stopp i CPH.
Intressant också att fått plats på CPH-VIE med Ethiopian som efter stoppet går vidare till Addis.

Tappar en natt i Tokyo med denna ändring men får ju flyga business istället.

Så är ganska nöjd med hur bokningen ser ut nu:

GOT-CPH SAS Plus
CPH-VIE Ethiopian Business
VIE-ZRH Austrian Business
ZRH-NRT Swiss Business

NRT-WAW LOT Business
WAW-BRU Brussels Business
BRU-GOT Brussels Business

Toppen