Senaste nytt

Resa med småbarn i business

En viktig grund i diskussionen är att oavsett om man köper en biljett i First, Business eller Economy så köper man aldrig rätten till tystnad eller lugn och ro. Vill man ha det så flyg privatjet eller boka upp alla platser i kabinen.
Oerhört konstigt resonemang. Man köper inte heller rätten att bete sig hur som helst, vill man göra det får man köpa alla platser... Finns något som vissa borde lära sig, respekt och att visa hänsyn för sina medmänniskor.
 
Oerhört konstigt resonemang. Man köper inte heller rätten att bete sig hur som helst, vill man göra det får man köpa alla platser... Finns något som vissa borde lära sig, respekt och att visa hänsyn för sina medmänniskor.

Håller med, inte störa den allmänna ordningen är faktisk lag inom Sverige sen görs det alltid en bedömning.
Behöver man skrika och klättra på inredningen, sparka på stolen framför osv kan man ta privatflyg. Med det resonemang som nämns.
 
Oerhört konstigt resonemang. Man köper inte heller rätten att bete sig hur som helst, vill man göra det får man köpa alla platser... Finns något som vissa borde lära sig, respekt och att visa hänsyn för sina medmänniskor.
De som tror det ska vara lugnt och tyst hela tiden har missuppfattat vad business class eller First class är. Man köper en större stol, mer personlig service etc. Man köper inte tystnad eller lugn.
 
De som tror det ska vara lugnt och tyst hela tiden har missuppfattat vad business class eller First class är. Man köper en större stol, mer personlig service etc. Man köper inte tystnad eller lugn.
Eller som SingaporeAir skriver i sin marknadsföring: First Class De måste ha missuppfattat det här med lugn och ro, @JohanA

"First Class
Our personal touches make luxury more luxurious.
Your favourite tea, piping hot. Breakfast in bed, even at three in the morning. Quiet space to work. Quiet time to relax. And someone to call on at any time. Or not at all. Every moment in First Class, offers you the luxury of enjoying all the things you want. The most luxurious part? You don’t even have to ask."
 
Eller som SingaporeAir skriver i sin marknadsföring: First Class De måste ha missuppfattat det här med lugn och ro, @JohanA

"First Class
Our personal touches make luxury more luxurious.
Your favourite tea, piping hot. Breakfast in bed, even at three in the morning. Quiet space to work. Quiet time to relax. And someone to call on at any time. Or not at all. Every moment in First Class, offers you the luxury of enjoying all the things you want. The most luxurious part? You don’t even have to ask."
Undantaget som bekräftar regeln ;)
Gulligt av dig att rätta mig. Lär mig något nytt varje dag. :)
 
Undantaget som bekräftar regeln ;)
Gulligt av dig att rätta mig. Lär mig något nytt varje dag. :)
Sötnos! Jag ska lära dig allt jag kan!
"In the sky, time and space are all yours. ANA is the first Japanese airline to have a fully flat "Staggered Seat"* configuration. Each seat is on the aisle-side so you don't have to worry or be disturbed by other guests whenever you are resting, sleeping, dining, working or enjoying the best of entertainment. *Available on Boeing777-300ER(264/250/212seats), Boeing787-9, and selected Boeing787-8"
ANA BUSINESS CLASS|Service & Info[International]|ANA
 
Sötnos! Jag ska lära dig allt jag kan!
"In the sky, time and space are all yours. ANA is the first Japanese airline to have a fully flat "Staggered Seat"* configuration. Each seat is on the aisle-side so you don't have to worry or be disturbed by other guests whenever you are resting, sleeping, dining, working or enjoying the best of entertainment. *Available on Boeing777-300ER(264/250/212seats), Boeing787-9, and selected Boeing787-8"
ANA BUSINESS CLASS|Service & Info[International]|ANA
Nåväl. Det går väl ganska fort. :)
 
Toppen