Senaste nytt

Resa med småbarn i business

Jag får väl ta på mig sur-hatten och påpeka att Sk***ax är ungefär lika tillförlitligt som fråga tomten om vad han anser i frågan. Förlita dig hellre på faktiska åsikter här.

SAS är föredömligt för det mesta med småbarn(leksaker, omtänksam crew, lekhörna i lounger (arn&cph), skulle tro Finnair och deras crew är "nästan" lika bra. Skytrax skulle jag inte lita något alls på...

Tycker även Lufthansa hanterar barn rätt bra (dock endast testat inom europa i ekonomi) Thai oxå helt ok.

Last edited:
Håller med om Thai. Flög PVG - Phuket i Business (poängresa) för ca ett år sedan och bemötandet mot oss som flög med vår dotter (1.5 år vid tillfället) var mycket bra, leksaker delades ut, etc...

Jag har själv precis bokat en C-award på longhaul. Grabben kommer att vara ca 9 månader då. VI tänkte ta en kortare flygning innan bara för att se hur hans öron etc tål, och vara på det sättet förberedd.

Min åsikt är att man har full rätt att resa C med barn, bara man gör sitt yttersta att göra resan så angenäm som möjligt för barnet samt medpassagerarna.

Som sagt finns det redan diskussioner om detta, och det finns ganska kraftiga åsikter för och emot.

• Gilla
Reactions: Gus
Alla som inte litar på skytrax!
Jag mena inte att det var liksom att man skulle lita på de. Enligt mig är finnair ett ett bra bolag! Men det finns andra också som är värt att titta på T. Ex. Qatar Airways, SAS, Srilankan Airlines. Och Thai
Airways!

Hoppas detta hjälpte dej :)!

Får man rösta så nej av bekvämlighetsskäl. Det är ytterst sällan jag varit med om att vuxna gråter och skriker till vardags bland folk och förväntar sig att få agera ut massa impulser.

Det finns absolut dem som har väluppfostrade barn som inte ser världen som sin lekplats men det är också i mitt tycke generellt föräldrarnas "fel" om det är nån som tror att man ska hoppa/sparka/skrika/rita på allt mellan himmel och jord. Barnen har inte uppfostrat sig själv.

Får man rösta så nej av bekvämlighetsskäl. Det är ytterst sällan jag varit med om att vuxna gråter och skriker till vardags bland folk och förväntar sig att få agera ut massa impulser.

Det finns absolut dem som har väluppfostrade barn som inte ser världen som sin lekplats men det är också i mitt tycke generellt föräldrarnas "fel" om det är nån som tror att man ska hoppa/sparka/skrika/rita på allt mellan himmel och jord. Barnen har inte uppfostrat sig själv.
Gråter kan jag hålla med om är sällan men i övrigt tycker jag både, skriker, förväntas på agera ut impulser och förväntas få ha hela världen som sin egen lekplats stämmer in väldigt bra på en herrans massa medresenärer som inte längre bör klassas som barn.
Alla tycker olika men själv ser jag hellre ett barn som agerar lite sämre än en vuxen som gör det.

Toppen