Senaste nytt

Resa med bebis i business class Thai Airways

Armin

Medlem
Vi ska resa med vår vid tillfället 10 månader gamla dotter i business class med Thai Airways i december. När vi läste på hemsidan om viktkraven för baby korgen, som hon kommer vara för stor för, såg vi att det stod att barn inte får sitta i knät i business class utan måste sitta i bilbarnstol på eget säte. Någon som varit med om det här eller vet mer?
IMG-20230817-WA0011.jpg
 

JacobGBG

Medlem
Det här verkar vara ett unikum för 787-900, vet att det inte är fallet för Thais A380 t.ex. som jag flugit med infant-in-lap två ggr utan problem. Så se om du kan byta rutt/dag för att hitta flight med annan flygplanstyp.
 

Kris

Medlem
Nu var det ett tag sen jag kuskade runt med infants. Har dock aldrig upplevt detta med bilsäte. Känns ju rätt maxat att behöva släpa med ett bilsäte bara för detta (om man nu inte ändå skulle ha ett med). Jag har åkt med infant i knät på Thai på äldre maskiner, så kanske möjligt att byta avgång/rutt som nämnt ovan. Sen kvarstår ju risken med sena equipment change om man nu skall vara paranoid.

Här verkar vara 'någon' som funderat en del på ämnet (dock amerikanska bolag primärt). Men mer från vinkeln var _får_ jag använda mitt eget säte. Har aldrig ens övervägt det själv.
 

Sebbeh

Medlem
Jag har flugit med en bebis i knät på thai på två flygningar. Måste har varit en 777a från arlanda och en 747a.
Så jag tror också att det isåfall är en flygplans typisk grej. Men har inte hört något annat bolag ha detta. Vi har nu en bokning med austrian i business där det går bra med bebis i knät.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen