Senaste nytt

Resa med Avios poäng till Kapstaden och Johannesburg

bompa

Medlem
Varifrån vill du börja din resa? Någonstans i Sverige. Arlanda helst men allt går bra.
Var är din destination? Sydafrika, Kapstaden
Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och Retur
När vill/behöver du resa ut? Resa ut mellan 7 - 10 februari
När vill/behöver du komma hem? Komma hem senast 4 mars
Hur länge vill du vara borta? 15 - 19 dagar
Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
I vilken kabinklass?
Alla kabinklasser är OK.
Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst Qatar då har 350 000 Avios poäng. Eller annan där man kan använda dessa.
Vad är din budget? (per person)
350 000 Avios poäng och 20 000 per person i SEK

Vad är det viktigaste för dig?
Upplevelsen ombord
Antalet poäng man kan spendera av Aviosen

Vill du stanna annanstans utöver destinationen? 3 - 4 dagar i Johannesburg vore trevlig så man hinner med Kruger parken

Till den som hjälper mig hitta resan så kommer jag i dess namn skänka 1 000 SEK till SSRS (Svenska Sjöräddningssällskapet) så att det för något gott med sig.
 

Tomas E

Medlem
Vad har du hittat själv? Inom Oneworld är det BA (från LHR och ibland LGW) och Qatar (från DOH) som flyger till Kapstaden, vad jag kan se. Så inte mycket utrymme att taktisera med rutt ut från LHR/LGW/DOH, annat än att kolla även på Johannesburg. Endera har de biljetter dina datum eller så har de inte. Sydafrika är ett populärt resmål med BA, så det är nog högt tryck på platser i premiumkabin.
 

pep

Medlem
Du kan rejse med Rwandair fra CDG, LHR, BRU mfl. De er partner med QR og p.t er rejserne (avios) sat meget ned. Derudover er JNB en billig destination for revenue biletter med stort set alle selskaber
 
Toppen