Senaste nytt

Resa Köpenhamn - Calgary

Basicjava

Medlem
Hej
Försöker hitta en så billig som möjlig resa från CPH till YYC i SAS Plus.
Men inga rutter enligt SAS går via Toronto, öppna dem inte den linjen nyligen?
Just nu hittar jag bara T/R för 19.000kr i SAS plus.
Någon som flyger mot Kanada som har tips ?
 

mha321

Medlem
När ska du resa? Toronto-linjen ska väl stängas ner eller dras ner ordentligt under vintern vad jag har sett.

Plus med anslutning är ofta svårt att få bra pris efter som det bolag som flyger sista sträckan ofta inte har motsvarande produkt, och om de har det så matchar det inte I systemen. En punkt där en resebyrå ibland faktiskt kan hjälpa.
 

Basicjava

Medlem
Tänkte Slutet Nov till början av Dec. Kanske kan kolla på en resebyrå, problemet är att jag jagar de sista 8-10K poängen till LTG så
det är VÄLDIGT viktigt jag är säker på vad jag får för poäng, vilket man kan se på SAS egna hemsida. Men ska kolla resebyrå bara får att jämföra i alla fall. Tack
 

palmen

Moderator
Kan vara så att SAS inte har något samarbete med Air Canada från Toronto till Vancouver, då dyker inte det upp i en vanlig sas sökning.
En resebyrå borde kunna boka en sån resa dock.
 

Basicjava

Medlem
Man får fram Air Canada fatta enbart från EWR, så tycker det är märkligt att de inte kan visa samma fast från YYZ. (Toronto)
 

palmen

Moderator
Man får fram Air Canada fatta enbart från EWR, så tycker det är märkligt att de inte kan visa samma fast från YYZ. (Toronto)
Det har som sagt att göra vilka avtal som finns mellan bolagen och hur biljetterna är uppsatta. Om SAS inte publicerar några fares som tillåter resa till Calgary via Toronto så kommer inget gå att boka.
 

mha321

Medlem
Man får fram Air Canada fatta enbart från EWR, så tycker det är märkligt att de inte kan visa samma fast från YYZ. (Toronto)
Sas flyg till Toronto verkar inte gå efter 4 november. Prova att sök på direktlinje där så ser du att den inte dyker upp. Återkommer i Mars.

Så du får nog ställa in dig på att byta i USA om du vill flyga sas på långa benet.
 

Basicjava

Medlem
Ja jag får nog nöja mig med EWR, men de har ju massor av allternativ i både Chicago och San Fransico.
Jaja, bara man kommer fram så =) Tack alla .
 

squeezen

Medlem
Vet inte vad su har för budget men du kan nog ev få till TAP via lissabon-toronto och till Calgary för runt 20.000 i business.
Deras J klass ger 200% intjäning av flugna miles.
 

Basicjava

Medlem
Ok, ja SAS tar 19.000 för Plus säte CPH-EWR-YYC så. Men kan man på ett smidigt sätt se vad man får i poäng hos SAS innan man bokar
en resa? Alltså en resa som INTE bokas på SAS hemsida.
 
Toppen