Senaste nytt

Resa inställd av SAS följd av shady email från bolaget

MTheC

Medlem
@MTheC Vilken sträcka fick du avbokade? @Big Birger fick ju HND-FRA & @lindblom fick ju HND-MUC. Försöker se om det kan finnas någon röd tråd vilja flighter som kan komma att bokas av. Vilka datum har vi nu? 29/9, och vilka andra?

Om det stämmer ang ombokningen till dagen innan (och eventuellt betala 150kr i ombokningsavgift så kommer det förhoppningsvis lösa sig. :)
HND-MUC, på vägen dit är det LHR-HND och den ligger fortfarande kvar. Jag har dock avsevärt tidigare resa än dig (i början av juni) så kan nog testa då också.

Skulle tro att man inte behöver betala 150 SEK för ombokning heller då det är inte något man själv valt.
 

Maja

Medlem
Här kan man se vilka flyg som ändrats och ställts in för ANA https://www.anahd.co.jp/en/jp/topics/notice200206/
Kan bara se fram till juni där och här inträden nämn september och oktober. Så bara att vänta och se.


Verkar annars utifrån vad som är rapporterat här att. LHR-HND och HND-LHR ej har varit berörda av inställda flighter. Finns dock datum rapporterade i länken som postades så det är väl bara att avvakta och se hur det går föra alla framöver. Hoppas det löser sig för er som fått inställda avgångar.
 

Lollet

Medlem
Nu fick jag mail om inställd flight med Austrian VIE-BKK i november. Blev automatisk ombokad till utresa en dag senare.
 

Big Birger

Medlem
Hade en resa för 4 pers till Tokyo i september, som vi beslutat att ställa in av lite olika anledningar. Men jag väntade med att avboka för att se om förutsättningarna skulle ändras. Men vet ju aldrig.

Igår fick jag meddelande att Swiss ställt in flighten från Zürich till Narita. För en gång skull goda nyheter. Avbokade och fick tillbaka allt. Poäng, skatter och avgifter hade jag fått även om jag avbokat på egen hand tidigare. Nu fick jag även tillbaka bokningsavgiften och båda vouchrarna som hade gått ut har jag nu 30 dagars extra giltighet att använda. Bra med is i magen och inte fatta förhastade avbokningsbeslut i dessa dagar.
 
Toppen