Senaste nytt

Resa i Asien under 6 månader

Hej eminenta forum meddlemmar. Min dotter lyckades väl med resa från HKG till Sri Lanka och är tillbaka i Thailand sedan en tid. Nu står på programmet att ta sig från BKK till Viernamn. Hon har hittat biljetter med Vietjet. Jag vet inget om bolaget och undrar om någon på BC har något att säga om detta bolag. För henne är priset viktigast och inte att resa i premium. Pappa blir dock försiktig och vill inte att hon ska resa med osäkra bolag. Finns det någon som kan lugna mig eller kanske avråda?
Vietjet tycker jag är bra, som AirAsia ungefär. Om man har mycket/tungt bagage så betala för att checka in istället för att chansa med att ta med det som handbagage.

Hej alla vänner. Nu har min dotter strulat till det (är inte förvånad...). Hon har tappat sin plånbok och därmed sina kort. Nytt kort beställt. Nu undrar jag om någon är på väg till SGN (Ho Chi Minh) och skulle kunna tänka sig ta med hennes kort. Ni får gärna PM mig.

Hej alla vänner. Nu har min dotter strulat till det (är inte förvånad...). Hon har tappat sin plånbok och därmed sina kort. Nytt kort beställt. Nu undrar jag om någon är på väg till SGN (Ho Chi Minh) och skulle kunna tänka sig ta med hennes kort. Ni får gärna PM mig.

Vilken backpacker-klyscha, varit med om samma sak haha. Snabbast ar nog DHL/FedEx/UPS express ifall det ar brattom. Nar jag tappade mitt hade jag icabanken, som skickar kort som rek brev som kraver ID och enbart levereras till svensk postservicekontor, vilket gjorde att jag fick byta bank.

Det har varit JÄTTESTRULIGT att få min dotters bankkort till Vietnam. Nu undrar jag om någon på BC är på väg till KUL inom en vecka och skulle kunna ta med sig ett kuvert med kortet i. Om så är fallet så PMa gärna mig.

Toppen