Hur blir rutten då? Ingår inrikesdelen SDU - GIG?ELOS skrev:Nu verkar de beslutat att stänga all first och jag har bokat om via Sao Paolo. Tänk på att man kan flyga till inrikesflygplatsen SDU - bättre förbindelser med Sao Paolo! Innebär fler timmar i Rio!Klicka för att utvidga...
ELOS skrev:JaCPH-ZRH-FRA-GRU-SDU ( ett leg med flygbolaget GOL som LH kan boka)SDU=Santos Dumont som är inrikesflygplatsen inne i Rio city.Både Swiss first lounge och FCT på båda vägarJag har även muntligen framfört mina klagomål hur vi hanterats till gruppchefen för LH first avdelningen idag. De verkar förstå att de skulle haft en bättre beredskap för att möta kundernas frustration.Klicka för att utvidga...
Ring Lufthansa direkt annars och se om de möjligtvis kan lösa det. Swiss verkar ju inte kunna göra det.Ultra Magnus skrev:Jag ringde Swiss för att kolla med dom om att eventuellt ändra bokningen via Sao Paolo. Men agenten hos Swiss hävdade (efter lång väntetid) att Lufthansa inte gett Swiss någon info om att första klass inte kommer finnas till Rio.Det enda jag kan göra är att sitta ned i båten och avvakta. Någon som bokat via Swiss och hört något annat?Klicka för att utvidga...
Tostarp skrev:@ELOSHur fick du reda på denna deal? Utskick eller rykten...?Klicka för att utvidga...
nissefalk skrev:Ni som fått dessa samtal har ni bokat med Lufthansa eller Swiss, min bokning är också i Maj 2019 men gjord på swiss.com så min FRA-RIO har ett Swiss flight number, jag har inte hört något från Swiss ännu, men å andra sidan långt kvar så det ordnar sig nog, tar gärna Swiss till Sao Paulo på utvägen istället.Klicka för att utvidga...
squeezen skrev:ok, får ringa och kolla helt enkeltgällande pick up i Swe fick jag detta svarear Mr.SqueezenThank you for your email.According to the terms and conditions you have to be situated within 60km from the airport and the service is only valid within DenmarkPlease see link below with the terms and conditions for the limousine service.https://www.lufthansa.com/online/portal/lh/se/local?nodeid=858345872&l=en&cid=1000354Kind regards,______________________________Lufthansa InTouchSTOGP Limousine Service9th Floor Picbel Parkade, Strand StreetCape Town 8001South AfricaEmail:[email protected]lh-intouch.comKlicka för att utvidga...
Senator skrev:Härligt svar med tanke på att det inte borde ens gå. Kanske Lufthansa i Kapstaden har haft samma geografilärare som f.d. US Airways agenterna?Klicka för att utvidga...
squeezen skrev:Oerhört intressant none the less. Var det de som räknat fram 86km eller du? Tydliggjorde du att helsingborg ligger i swe?De kanske inte hade koll annars (eftersom kundservicen som svarade på mitt mail var i Sydafrika har de nog inte koll på Helsingborg och att det är i swe)?De svarade kanske generiskt på frågan om 86km annars.Jag påpekade det var inom 60km men på svenska sidan när jag frågade och fick svaret som jag postade tidigare.Klicka för att utvidga...
tack för infon, vi drar imorgon så hinner inte styra upp något. blir så långt från lyx man kan komma... dvs öresundstågsegra skrev:Kan bekräfta att det fungerar att bli hämtad i Sverige vid avresa från CPH. Fick bekräftelsen idag att allt är bokat och klart.Kom ett separat mail från SES som löd:SES is pleased to confirm your premium secure ground transport service with booking ID XXXXXX in reference to your upcomming flight with SWISS FIRST JOURNEY. Please find the details in the attached PDF.With complimentsKostnaden blev totalt 1661 Skr + 750 Skr i broavgift, så totalt 2411 Skr ToR.Klicka för att utvidga...
segra skrev:Kan bekräfta att det fungerar att bli hämtad i Sverige vid avresa från CPH. Fick bekräftelsen idag att allt är bokat och klart.Kom ett separat mail från SES som löd:SES is pleased to confirm your premium secure ground transport service with booking ID XXXXXX in reference to your upcomming flight with SWISS FIRST JOURNEY. Please find the details in the attached PDF.With complimentsKostnaden blev totalt 1661 Skr + 750 Skr i broavgift, så totalt 2411 Skr ToR.Klicka för att utvidga...
Det hade jag inte gjort, lägg de 2411 kronorna på Mikkellerbaren på CPH istället.wille skrev:Först och främst, är det värt att boka limousinen för 2.411kr ToR?Klicka för att utvidga...