Senaste nytt

Reparera resväska från Samsonite

Holloman

Medlem
kanske inte inne i just butiken vet jag inte. men Barkaby/Järfälla står numret på när de ringde från verkstaden
Nu var det ett par år sedan, men när jag lämnade in en väska till Barkarbyaffären för garantireparation skickade de den till Malmö (tror jag det var). Det tog en evig tid och slutade med att den ersattes med en ny som de var tvungna att vänta tills en ny skickats upp från Malmö. De kunde inte ta ut en från lagret i butiken.
 

xtrem

Medlem
Nu var det ett par år sedan, men när jag lämnade in en väska till Barkarbyaffären för garantireparation skickade de den till Malmö (tror jag det var). Det tog en evig tid och slutade med att den ersattes med en ny som de var tvungna att vänta tills en ny skickats upp från Malmö. De kunde inte ta ut en från lagret i butiken.

jag har lämnat in på både NK, Barkaby-butiken och den nya på Östermalm.
Vid varje kontakt med "verkstaden" så är det ett 08-nummer som går till Järfälla, personer med stockholmsdialekt och det har gått fort (förutom när delar från Belgien försvann på väg till verkstaden). Så jag är såklart inte 100% på att väskan inte skickas iväg, men det låter otroligt.
 

olo

Medlem
Jag besökte idag Bagman i Malmö som snabbt och väldigt prisvärt kunde laga min väska.
Jag kan varmt rekommendera butiken som har ett bra utbud och påläst personal.
Japp. Bra butik som alltid gjort mig nöjd. Det är även dit de flesta skickar sina Samosnite-väskor för lagning.
Bagman är för övrigt det enda stället i Sverige som får laga Rimowna och Tumi.
 

Direktorn

Medlem
Kommer aldrig att köpa något annat än Samsonite. Deras service är så bra så man nästan inte kan tro att det är sant. I sommar gick ett hjul gick sönder på min mellanväska Samsonite Hyperspace XLT inköpt för 2 år sedan i USA och alla garantisedlar har jag tappat bort. Efter kontakt med Samsonites servicecenter i Stockholm får jag veta att de måste specialbeställa dessa hjul då det är en USA-modell. De lyckas bara hitta hjul i grönt vilket de beklagar då min väska är svart. För att kompensera skickar de fyra nya hjul i grönt så alla hjulpar blir lika på väskan. Paketet kom idag packat i Florida skickat via Samsonite Belgien och vidare till mig i norra Sverige utan kostnad! Helt otrolig service. Tack Samsonite säger en kund ni har for life!
15045464157771968982190.jpg
 

011430121

Medlem
Kommer aldrig att köpa något annat än Samsonite. Deras service är så bra så man nästan inte kan tro att det är sant. I sommar gick ett hjul gick sönder på min mellanväska Samsonite Hyperspace XLT inköpt för 2 år sedan i USA och alla garantisedlar har jag tappat bort. Efter kontakt med Samsonites servicecenter i Stockholm får jag veta att de måste specialbeställa dessa hjul då det är en USA-modell. De lyckas bara hitta hjul i grönt vilket de beklagar då min väska är svart. För att kompensera skickar de fyra nya hjul i grönt så alla hjulpar blir lika på väskan. Paketet kom idag packat i Florida skickat via Samsonite Belgien och vidare till mig i norra Sverige utan kostnad! Helt otrolig service. Tack Samsonite säger en kund ni har for life! Visa bifogad bild 67164
Ett företag som sätter kunden i centrum.
Fick i helgen höra om deras fanatiska service och garanti åtagande.
 
Kommer aldrig att köpa något annat än Samsonite. Deras service är så bra så man nästan inte kan tro att det är sant. I sommar gick ett hjul gick sönder på min mellanväska Samsonite Hyperspace XLT inköpt för 2 år sedan i USA och alla garantisedlar har jag tappat bort. Efter kontakt med Samsonites servicecenter i Stockholm får jag veta att de måste specialbeställa dessa hjul då det är en USA-modell. De lyckas bara hitta hjul i grönt vilket de beklagar då min väska är svart. För att kompensera skickar de fyra nya hjul i grönt så alla hjulpar blir lika på väskan. Paketet kom idag packat i Florida skickat via Samsonite Belgien och vidare till mig i norra Sverige utan kostnad! Helt otrolig service. Tack Samsonite säger en kund ni har for life! Visa bifogad bild 67164

Jag har en Samsonite Lite-Shock som jag köpte i USA förra året, inga kvitton eller garantisedlar kvar. Nu har en av de två gummidelarna lossnat (jag vet inte vad reservdelen heter men det är de som håller de två skalen samman och förhindrar en att dra dragkedjan hela vägen runt). Jag kontaktade Service Center och de sa att man måste ha kvar kvittot för att kunna åberopa garantin. Jag trodde att det skulle räcka med ProductID som finns i väskan men icke. :(

@Direktorn, hur lyckades du? Jag ringde men det kanske är bättre att maila eller HUACA?
 
Toppen