Senaste nytt

Renoverad, större SAS-lounge på Newark - hur går det med O'Hare?

Lukas S

Medlem
Hej alla!

Så sent som igår pratade jag och min sambo om att SAS skrev att de skulle renovera o bygga ut sina lounger i bl.a. New York och Chicago nu i samband med att man sa upp avtalen med tredjepartsloungerna. Har dock inte alls hört något om hur detta gått, men ser idag att de precis (?) öppnat sin nya lounge i Newark - SAS unveils renovated lounge at Newark airport - Business Traveller – The leading magazine for frequent flyers

Någon som har testat den nu i dagarna?

Samt, finns det någon status på loungen i O'Hare? Jag ska dit ganska snart och det vore ju onekligen väldigt trevligt om de hade byggt ut den givet att den gamla/nuvarande inte ens har toaletter.

Om det här redan avhandlats i någon annan tråd här får ni gärna stänga ner denna :) Jag bläddrade runt men hittade inget...
 

Mediana

Medlem
Hoppas verkligen loungen i Newark får fler toaletter och bättre Internet. Har bara varit där medan de renoverade den. Skulle flyga till Oslo och i stort sett allt var slut. Fanns sprit, men varken kaffe, smörgås, vatten eller läsk.
 

Lukas S

Medlem
O hares lounge var lika trist o sunkig som vanligt när jag var där i maj iaf..

Om jag inte missminner mig släppte de pressmeddelande om att New York-, Chicago- och Parisloungerna skulle byggas ut och förbättras i dec/jan - märkligt att de fortfarande inte satt igång med Chicago eller Paris (om de nu inte har gjort det).

Synd att man inte kan byta terminal på O'Hare till Uniteds där Polaris-loungen finns för internationell business class. Vad jag förstått är den fenomenal (bordsservering, bra bufféer, duschar, vilorum), och nu håller den på att byggas ut rejält.
 

Maja

Medlem
Chicago är nog den gamla. I mitten på juli så fanns det iaf inga toaletter att tillgå inne i loungen och överlag så var det ganska trångt med få sittplatser.
 

jazzman

Medlem
Synd att man inte kan byta terminal på O'Hare till Uniteds där Polaris-loungen finns för internationell business class. Vad jag förstått är den fenomenal (bordsservering, bra bufféer, duschar, vilorum), och nu håller den på att byggas ut rejält.
Detta är officiellt ej tillåtet? Ska flyga ORD-ARN i augusti och hade varit intressant att höra från någon som försökt sig på detta byte i syfte att få prova den omtalade Polaris.
 

Nystrom

Medlem
Satt i loungen ORD i förrgår på väg hem efter en tvåveckors rundtripp i USA. Renoveringsstyrkan har inte anlänt loungen ännu...
 

fcx

Medlem
Detta är officiellt ej tillåtet? Ska flyga ORD-ARN i augusti och hade varit intressant att höra från någon som försökt sig på detta byte i syfte att få prova den omtalade Polaris.

Nej, man får inte byta terminal tyvärr. Om man däremot ankommer med anslutningsflyg till rätt terminal och sen ska vidare med SAS så blir man insläppt i loungen utan problem.

Och det är helt korrekt att det är en väldigt bra lounge.
 

Kris

Medlem
Vet inte om den renoverade loungen på EWR har följts upp i annan tråd. Skriver ett par rader här.

Känns gött med mer plats i loungen. Utrymmet direkt in till vänster bjuder nu på ett gäng sittplatser och även fler toaletter. Sitter själv och väntar på sena kärran hem till CPH, så endast en avgång att fightas med om platsen. Svårt att uppskatta om det fortfarande kommer vara packad sillburk i loungen vid tidiga flighterna, men nu är det helt soft. Har inte testat Wi-Fi (tacka vet jag 3.dk, fri roaming i många länder däribland USA...) så vet ej om det förbättrats.

Matutbudet har hottats up en smula och det finns, i alla fall just nu, Brooklyn summer ale på kranen. Tummen upp! Även en samurajostskivare av samma modell som på hemmaplan finns på plats. Kanske fanns innan också, kommer inte ihåg, men alltid värt ett omnämnande. Finns även en panna med varmkorv...well...

Snart dags att hoppa i pyjamas och sjunka ner i 1F. Bra jobbat med uppdaterad lounge SAS!
 
Toppen