Senaste nytt

Remember kort och hotels.com

mrestes

Medlem
Nu när Strawberry har försämrats blir det troligen mer hotels.com i Sverige, även om man eventuellt bor på Strawberry.
Såg just att Remember kortet ska ge 7% rabatt hos hotels.com

Min gissning är att det är inte lika bra som det först låter. Remember har en text om hur man inte kan kombinera olika rabatter skriven på ett sätt som är omöjligt att förstå.

Någon här med egen erfarenhet som kan svara på följande...

1. Om man använder Remember kortet får man även kredit mot hotels.com eget programm, dvs gratis natt efter 10 nätter? Eller är det som Mecenat rabatt hos hotels.com om bokningar med Remember kortet räknas inte mot reward nights?
2. Om det är så att man få både Remembers rabatt på 7% och rewards nights är kruxet att rumspriset är högre för att börja med när man kommer till hotels.com via Remember länken?

Tack på förhand.

PS. Om någon undrar här är texten hos Remember angående hotels.com

"Regler för reward-rabatt hos Hotels.com:
Du kan inte kombinera rabattkoder med reward-rabatt hos Hotels.com".

Ingen erfarenhet av remember, men det låter jämförbart med Santander cashback som gav 7% cashback på hotels.com
Den rabatten gick bra att kombinera med att samla stämplar och skrivningen avser att man inte kan lägga in någon rabattkod på hotels.com sidań och få ytterligare rabatt.

Ingen erfarenhet av remember, men det låter jämförbart med Santander cashback som gav 7% cashback på hotels.com
Den rabatten gick bra att kombinera med att samla stämplar och skrivningen avser att man inte kan lägga in någon rabattkod på hotels.com sidań och få ytterligare rabatt.
Ok. Det blir nästan 17% i rabatt på en Strawberry hotell i Sverige. Avsevärt bättre än Spenn. Men..
1. Inga förmåner
2. Vet ej vad priset är hos hotels.com vs Strawberry men när jag kollade en natt i Sundsvall i maj just nu fick jag exakt samma pris hos hotels.com jämfört med Strawberry. Enda skillnaden är att jag kan avboka samma dag via Strawberry och bara till och med dagen innan med hotels.com. Så mycket för min "rabatt" hos Strawberry som Gold.
3. Vet ej vad priset är hos hotels.com via Remember länken jämfört med priset utan länken.

Men absolut en intressant alternativ för boende i Sverige. Särskilt om man vill bo på annat hotell än Strawberry. Boende i utlandet vill jag hellre betala med Amex Platinum pga försäkring.
Man börjar undra vad förmåner egentligen är värda. Lite större rum men man är kanske bara i rummet för att sova. Gratis mineral vatten som man annars aldrig dricker. 125 kronor som man köper godis och chips med som man kan köpa hos Willys för kanske 35 kr om man känner att man absolut vill ha godis och chips i rummet.

Jag tror det hela är mest psykologisk. Man ska känna sig viktig. Man ska tro man får något gratis. Men rummet i Sundsvall var 1862 kr. Om hotels.com och Refunder fungerar ihop får man nog 10% mer i "cashback" än med Spenn. 186 kronor och ett upplägg som är tok mycket enklare än alla dessa letande efter kampanjer, efterkontroll av poäng/spenn och tidsåtgången för att kontakta supporten när (inte om) det blir fel.
Det här blir nog sista året med Strawberry. När alla gamla poäng är använda gå jag tillbaka till hotels.com. Ska även testa Remember.

Liten uppdatering. Jag har inte Remember men testade just med Refunder som ska ge 4% tillbaka på hotels.com

Exakt samma pris när jag kommer via länken om jag tar non-refundable. 98 kronor dyrare än hotels.com app, och Strawberry direkt, med möjlighet till avbokning. Men det verkar som om det är också 98 kronor dyrare på Hotels.com hemsida jämfört med appen. Vet ej om det kan vara så att cookies från Refunder har lyckats ta sig vidare till olika browsers men kan inte ta sig in i appen (och därmed ingen Refunder cashback via appen och det är anledningen till ett lägre pris via appen?)

Någon här med egen erfarenhet som kan svara på följande...

1. Om man använder Remember kortet får man även kredit mot hotels.com eget programm, dvs gratis natt efter 10 nätter? Eller är det som Mecenat rabatt hos hotels.com om bokningar med Remember kortet räknas inte mot reward nights?
2. Om det är så att man få både Remembers rabatt på 7% och rewards nights är kruxet att rumspriset är högre för att börja med när man kommer till hotels.com via Remember länken?
Ja, du får både rabatt via kortet och stämplar mot en frinatt.

Jag har aldrig kollat om priset varierar beroende på om man kommer in via affelänken men jag har nog förutsatt att det är samma. Jag gjorde en snabb koll nu på två hotell och jag fick precis samma pris oavsett.

De flesta kedjorna och även hotels.com brukar köra kampanjer några gånger om året då de höjer rabatten ytterligare, så då brukar jag passa på att boka upp kända resor.

Toppen