Senaste nytt

Rekordhög kabinfaktor och 302 000 fler passagerare

Inte möjligt, har bokat via Swiss och får SAS som första och enda delsträcka till ZRH resten Swiss. Slutmål är AGP, antagligen pga av total tid.
 
Inte möjligt, har bokat via Swiss och får SAS som första och enda delsträcka till ZRH resten Swiss. Slutmål är AGP, antagligen pga av total tid.

Om Swiss inte har någon flight som passar samma dag så innebär det ju inte att det blir business på SAS när SAS enbart erbjuedr en "premieum economy" produkt. Finns alltid möjlighet att åka dagen innan med swiss till ZRH om just business är viktigt på alla delar av resan.
 
Om Swiss inte har någon flight som passar samma dag så innebär det ju inte att det blir business på SAS när SAS enbart erbjuedr en "premieum economy" produkt. Finns alltid möjlighet att åka dagen innan med swiss till ZRH om just business är viktigt på alla delar av resan.
SAS har inte erbjudit något, utan min C bokning hos Swiss är första legg med SAS. Vad jag vill säga är; SAS ska inte vara med i Star A när man inte har en produkt som matchar övriga bolag i alliansen. Det finns ingen vettig premium resenär som inte har avtal som skulle åka med SAS inom Europa. SAS matchar sig emot Ryan.
 
SAS har inte erbjudit något, utan min C bokning hos Swiss är första legg med SAS. Vad jag vill säga är; SAS ska inte vara med i Star A när man inte har en produkt som matchar övriga bolag i alliansen. Det finns ingen vettig premium resenär som inte har avtal som skulle åka med SAS inom Europa. SAS matchar sig emot Ryan.

Thomas, du får nog ta och tagga ner lite nu. Isåfall får du nog kasta ut merparten av alla bolag i samtliga allianser.

SAS har imho skapat en ganska bra produkt för den marknad de agerar på och de destinationer de flyger till. Det är inte en businessprodukt, men det finns ingen större efterfrågan för en sådan heller.
 
Thomas, du får nog ta och tagga ner lite nu. Isåfall får du nog kasta ut merparten av alla bolag i samtliga allianser.

SAS har imho skapat en ganska bra produkt för den marknad de agerar på och de destinationer de flyger till. Det är inte en businessprodukt, men det finns ingen större efterfrågan för en sådan heller.
SAS har imho skapat en ganska bra produkt för den marknad de agerar på och de destinationer de flyger till. Det är inte en businessprodukt, men det finns ingen större efterfrågan för en sådan heller.[/QUOTE]

Du har samma inställning som SAS det är därför dom inte tjänar pengar, det SAS håller på med är att öka cash flöde för annars kan man inte betala löpande kostnader. Kassan hos SAS är noll därför försöker man genomföra denna strategi med förhoppning om att det ska yngla av sig i ekonomi klass och plus, och det gör det, men fortfarande håller SAS för låg service i C/plus snarare Ryan är klass, det finns inga andra bolag i alliansen (mig veterliggen) som har så låg nivå och som samtidigt försöker övertala alliansen att få stanna kvar. Dina BUD ORD är bra (mycket bra) men ge dig inte in i detta, det kräver mer. Du skriver "inte en businessprodukt" men det ska matchas emot övriga bolag inom alliansen, ELLER??? Ni /du är så fel ute, SAS ska ta betalt för en bra produkt alla dagar i veckan så har övriga bolag i Europa gjort samt face lift. Bolagen har inte gjort face lift för att förlora pengar utan för att ta marknadsandelar och därmed våra pengar.
 
SAS har inte erbjudit något, utan min C bokning hos Swiss är första legg med SAS. Vad jag vill säga är; SAS ska inte vara med i Star A när man inte har en produkt som matchar övriga bolag i alliansen. Det finns ingen vettig premium resenär som inte har avtal som skulle åka med SAS inom Europa. SAS matchar sig emot Ryan.

Det är väl snarare swiss du ska rikta in dig på när du köper biljett av dom men de inte tillhandahåller några egna flygningar utan istället har codeshare med andra bolag. Hade det funnits marknad för det hade Swiss haft flygning från Sthlm som passade in med din resa men så verkar inte vara fallet.
SAS matchar sig snarare mot Norwegian än mot Ryan, det är där den stora konkurrensen är, inte med andra bolag ute i Europa inom Star Alliance.

SAS erbjuder business där det finns efterfrågan vilket är longhaul i dagsläget. Om det funnits underlag för at ha kvar business intra europa är jag övertygad om att SAS haft kvar detta.
 
Du har samma inställning som SAS det är därför dom inte tjänar pengar, det SAS håller på med är att öka cash flöde för annars kan man inte betala löpande kostnader.
Har SAS någonsin gått i vinst när de hade Business class inom Europa? (förutom den tiden när det var kartell inom flygbranschen)
BC medlemmar som du och jag representerar inte majoriteten och majoriteten struntar i Business class inom Europa.
 
SAS har imho skapat en ganska bra produkt för den marknad de agerar på och de destinationer de flyger till. Det är inte en businessprodukt, men det finns ingen större efterfrågan för en sådan heller.

Du har samma inställning som SAS det är därför dom inte tjänar pengar, det SAS håller på med är att öka cash flöde för annars kan man inte betala löpande kostnader. Kassan hos SAS är noll därför försöker man genomföra denna strategi med förhoppning om att det ska yngla av sig i ekonomi klass och plus, och det gör det, men fortfarande håller SAS för låg service i C/plus snarare Ryan är klass, det finns inga andra bolag i alliansen (mig veterliggen) som har så låg nivå och som samtidigt försöker övertala alliansen att få stanna kvar. Dina BUD ORD är bra (mycket bra) men ge dig inte in i detta, det kräver mer. Du skriver "inte en businessprodukt" men det ska matchas emot övriga bolag inom alliansen, ELLER??? Ni /du är så fel ute, SAS ska ta betalt för en bra produkt alla dagar i veckan så har övriga bolag i Europa gjort samt face lift. Bolagen har inte gjort face lift för att förlora pengar utan för att ta marknadsandelar och därmed våra pengar.



SAS tar bara ungefär hälften betalt för sina plus-biljetter jämfört med andra bolags busienss-biljetter (om man tittar på billigaste bokningsklass). Till AGP kan du flyga för ca 2000 kronor från ARN i SAS PLUS, vad är billigaste med LX/LH? Mig veterligen ligger det på ca 4000 kronor.
Står det något i reglerna för *A att man måste erbjuda business intra europe? Du har ju som sagt ett val att välja att flyga med andra än SAS men ändå gör du det valet i det här fallet för att komma till ZRH för vidare transport.
 
Har SAS någonsin gått i vinst när de hade Business class inom Europa? (förutom den tiden när det var kartell inom flygbranschen)
BC medlemmar som du och jag representerar inte majoriteten och majoriteten struntar i Business class inom Europa.
Du har så rätt så rätt, men; övriga bolag inom alliansen gör face lift i Business, menar du att dom har fått fnatt.
 
Toppen